تاکتیک‌هایی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام

زمان مطالعه: 8 دقیقه

تا به حال به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام خود دقت کرده‌اید؟ این صفحه دقیقا محتوایی را به شما نشان می‌دهد که شما دنبالش می‌گردید. برای همین هم احتمالا مچ خودتان را در حالی که لابه‌لای ویدیوها، ریلزها و تصاویر گم شده‌اید، می‌گیرید.

هیچ دو صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام شبیه به هم نیست. اکسپلور اینستاگرام هر کاربر بر اساس علایقش ساخته می‌شود و پست‌هایی را به او نشان می‌دهد که امکان دارد کاربر بخواهد آن را دنبال کند برای مثال کسی که به ورزش علاقه دارد، اکسپلور او پر از ویدیو و پست‌های ورزشی است.

این مهم‌ترین مزیت برای برند شماست. رفتن به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام مخاطبان شما تبلیغاتی است که نیازی نیست برای آن‌ هزینه کنید. شما می‌توانید با مخاطبان هدفی که محتوای شما را دوست دارند اما تا آن موقع شما را دنبال نمی‌کردند ارتباط بگیرید و به این ترتیب آگاهی از برند را افزایش بدهید.

تاکتیک‌هایی برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام قسمتی مهم و جذاب است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با محتوای جدید و متنوع در این شبکه‌ی اجتماعی آشنا شوند. این بخش از اینستاگرام، مجموعه‌ای از پست‌ها، ریلزها، ویدیوها و تصاویر را نشان می‌دهد که بر اساس علایق و رفتارهای کاربری قبلی، به کاربران پیشنهاد می‌شود.

اکسپلور اینستاگرام افراد را با پست‌ها و پیج‌هایی که به طور مستقیم دنبال نمی‌کنند اما احتمالا به آن علاقه دارند، آشنا می‌کند. این امکان به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به صورت فعال‌تر در جهان گسترده و متنوع اینستاگرام شرکت کنند و محتواهای جذابی که متعلق به فالووینگ‌های آن‌ها نیست را نیز ببینند.

الگوریتم صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام برای شخصی‌سازی محتوا برای هر کاربر بر اساس علایق، رفتارها و تعاملات آنان طراحی شده است. فهمیدن اینکه این الگوریتم چگونه عمل می‌کند، به توانایی دیده‌شدن محتوا و رفتن به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام کمک می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام برای درست کردن صفحه‌ی اکسپلور منحصر به فرد برای هر شخص، به تعاملات او و رفتارهای مشابه سایر کاربرها توجه دارد. برخلاف صفحه‌ اصلی یا فید اینستاگرام که محتوای پیج‌هایی که خودتان دنبال می‌کنید را نشان می‌دهد، اکسپلور اینستاگرام محتوای پیج‌هایی که شما دنبال نمی‎‌کنید اما ممکن است برای شما جالب باشید را به شما نشان می‌دهد. این دو الگوریتم‌های متفاوتی دارند. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به اسم پیشنهادات غیرمتصل (Unconnected recommendations) شناخته می‌شود.

یک مهندس یادگیری ماشین به اسم آ. ماهاپاترا این الگوریتم را به این شکل توضیح می‌دهد:

کاندید محتواها: در این مرحله الگوریتم یادگیری ماشین اینستاگرام بر اساس علایق کاربر، فالوررهای او و تعاملاتی که دارد، تعدادی از محتواها را انتخاب می‌کند.

انتخاب از بین کاندیدها: در این مرحله الگوریتم بر اساس محتوا و تعاملات پست، رفتارهای مشابه کاربرها و همچنین داده‌های قبلی که از کاربر جمع‌آوری کرده است، به هر کدام از کاندیدها امتیاز می‌دهد و در نهایت بهترین‌ها را به کاربر نشان می‌دهد.

بر همین اساس الگوریتم یادگیری ماشین اینستاگرام هر لحظه در حال بهبود محتواهای پیشنهادی به کاربر است و با تغییر رفتار کاربر خودش را تطبیق می‌دهد.

اینستاگرام چهارمین شبکه‌ی اجتماعی فعال حال حاضر است و پیشبینی می‌شود تعداد کاربران در سال ۲۰۲۵ به ۱.۴ بیلیون نفر برسد. صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام یک پتانسیل بزرگ برای شما به عنوان یک سازمان یا برند است تا بتوانید شهرت خود را بالا ببرید و با مخاطبان بیشتری که الزاما جزو فالوورهای شما نیستند، ارتباط برقرار کنید و فرصت این را داشته باشید آن‌ها را تبدیل به دنبال‌کنندگان خود کنید.

ما چند راهکار برای راه پیدا کردن به اکسپلور اینستاگرام به شما نشان می‌دهیم.

بازار هدف خود را پیدا کنید

اولین قدم برای ورود به اکسپلور اینستاگرام شناسایی بازار و مخاطب هدف است. بهترین راه برای این کار صفحه‌ی اکسپلور اکانت تجاری شماست. شما با بررسی پست‌ها، دسته‌ها و فیدهای آنجا می‌توانید اطلاعات آماری‌‌ای به دست آورید که به شما کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود پیدا کنید و ببینید کدام محتواها بیشترین تعامل را ایجاد می‌کند. اینکه مخاطبان هدف شما چه فرمت محتوایی(ریلز، پست، ویدئو) را ترجیح می‌دهند یا اینکه دنبال چه نوع محتوایی هستند به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید به اکسپلور اینستاگرام برسید.

محتوای باکیفیت داشته باشید

اینستاگرام دنیایی از عکس‌ها و ویدیوهای جذاب و متنوع است. در این دنیای شلوغ و پر سر و صدا شما چطور می‌توانید برتری خودتان را حفظ کنید؟

وقتی از کیفیت یک محتوا صحبت می‌کنیم، باید تمام جنبه‌های آن را در نظر داشته باشید. وقتی از الگوریتم اینستاگرام برای انتخاب پست مناسب برای اکسپلور اینستاگرام صحبت می‌کردیم، اشاره کردیم که تعامل با مخاطب از معیارهای امتیازدهی برای انتخاب کاندیدهاست. محتوای شما باید قابلیت این را داشته باشد که مخاطب برای تعامل با شما مشتاق شود. برای این کار باید مخاطب خود را بشناسید و محتوایی در اختیار او بگذارید که به نظرش جذاب و جالب توجه باشید. به سوال‌هایش پاسخ دهد، او را به فکر کردن وا دارد و بخواهد که در مورد آن صحبت کند.

از عکس‌هایی با رزولوشن بالا استفاده کنید. از ترندهای روز عقب نیفتید و با آن‌ها همراه باشید. تاثیر موسیقی را دست کم نگیرید. محتوای خودتان را شخصی‌سازی کنید تا مخاطب با آن ارتباط بگیرد. یک محتوای خوب می‌توانید یک ویدیو باشد که در آن محصول جدیدی که مخاطب انتظارش را می‌کشید باشد یا یک عکس ساده از یک روز کاری که باعث می‌شود مخاطب با شما احساس نزدیکی کند.

فلایتیو با ادیت یک ویدیو محتوایی را به نمایش گذاشته که برای مخاطبان جالب توجه است و توانسته با یک محتوای خوب و باکیفیت به اکسپلور اینستاگرام برسد:

برای مشاهده ریلز بر روی تصویر کلیک کنید.

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

استفاده‌ی هوشمندانه از هشتگ به شما کمک می‌کند تا کاربران در هنگام جستجو شما را پیدا کنند. همچنین الگوریتم اینستاگرام شاید متوجه نشود شما عکسی از تجربه‌ی سفر خود گذاشته‌اید اما زمانی که هشتگ #سفر را به کار می‌برید این پست را جزو کاندیدهای احتمالی برای اکسپلور کسانی که محتوای سفر دوست دارند، به شمار می‌آورد.

برای پیدا کردن هشتگ مناسب به کلمات کلیدی خودتان توجه کنید. با سرچ کردن این کلمات کلیدی می‌توانید هشتگ‌هایی که پر کاربردتر هستند را پیدا کنید. می‌توانید پیج برندهای مشابه را بررسی کنید تا هشتگ‌های آن‌ها را نیز ببینید و استفاده کنید. هشتگ‌های ترند و عمومی را دنبال کنید و از به کار بردن آن‌ها غافل نشوید. اینستاگرام به شما اجازه ‌می‌دهد تا ۳۰ هشتگ در هر پست داشته باشید، پس برای استفاده از این قابلیت دست و دلباز باشید.

با مخاطب ارتباط برقرار کنید

قبلا هم به این مورد اشاره کردیم که تعامل با مخاطب از نکات کلیدی برای راه یافتن به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام است. همیشه به کامنت‌های مخاطبان توجه کنید و آن‌ها را بی جواب نگذارید. این مسئله باعث می‌شود که مخاطبین شما احساس نزدیکی بکنند و وفاداری آن‌ها را به دست آورید. در پست‌ها و استوری‌ها از مخاطب سوال بپرسید یا نظرسنجی بگذارید. از مخاطبین خود بخواهید تا تجربه‌های خودشان را با شما به اشتراک بگذارند و این تجربه‌ها را منتشر کنید. یک راه خوب برای ارتباط با فالوور و تعامل با آن‌ها، برگزاری یک مسابقه و دادن جایزه است.

ارتباط با مخاطب نه تنها به شما کمک می‌کند تا به اکسپلور اینستاگرام برسید، بلکه کمک می‌کند تا پست‌های شما بیشتر دیده شود، لایک و کامنت بیشتری بگیرید و فالوورهای خودتان را بالا ببرید.

با دیگر کاربرها همکاری کنید

ارتباط با دیگر کاربرها و همکاری با آن‌ها باعث می‌شود که شما به جامعه‌ی بزرگتری از مخاطبین دسترسی پیدا کنید و تعاملات بیشتری داشته باشید. استفاده از هشتگ‌های مشابه، تبلیغات متقابل، شرکت در کمپین‌های مشترک، برگزاری رویدادها و مسابقات به شما این امکان را می‌دهند که بیشتر و بیشتر شناخته شوید.

همچنین می‌توانید با اینفلوئنسرها و بلاگرها ارتباط بگیرید و با همکاری با آن‌ها از تاثیر و نفوذ آن‌ها برای بالا بردن فالوورهای خود استفاده کنید. فراموش نکنید هر چقدر مخاطب بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای رفتن به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام خواهید داشت.

دیجی‌فای با همکاری یک گروه خلاق تبلیغی برای کسب و کار خود ساخته است که در کنار جذاب بودن و کیفیت بالا، از تعاملات این اینفلوئنسرها برای جذب مخاطب و دیده شدن خود استفاده کرده است:

برای دیدن ریلز بر روی تصویر کلیک کنید.

از آپدیت‌های جدید اینستاگرام استفاده کنید

بعد از هر آپدیت و اضافه شدن قابلیت‌های جدید اینستاگرام می‌خواهد که کاربران با این قابلیت آشنا شوند و کار کنند. در نتیجه در صورت استفاده‌ کاربران از این قابلیت اینستاگرام نیز امتیاز ویژه‌ای برای آن‌ها قائل خواهد شد و به این ترتیب امکان اینکه در مرحله‌ انتخاب کاندیدها آن‌ها را برای اکسپلور اینستاگرام انتخاب کند بیشتر است.

از طرف دیگر این قابلیت‌ها به شما نیز امکانات بیشتری برای بالا بردن کیفیت و جذابیت محتوا خواهد داد. برای مثال در آپدیت جدید اینستاگرام شما می‌توانید از نظرسنجی در پست‌ها استفاده کنید و یا ریلزها با توجه به اینکه به صورت اتوماتیک پخش می‌شوند بیشتر از سایر فرمت‌ها قابلیت جلب توجه مخاطب را دارند.

پیج خود را فعال نگه دارید

با فعال بودن پیج و تعامل با مخاطب شما شانس بیشتری برای بودن در صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام دارید. یک پیج فعال که همواره در حال تولید محتوا و قرار دادن پست و استوری است بیشتر از پیجی که هر چند مدت یک بار فعالیت می‌کند مورد توجه الگوریتم اینستاگرام خواهد بود. اگر فعال نباشید حتی در صفحه‌ی اصلی فالوورهای خود نمایش داده نمی‌شوید و در نتیجه ارتباط با مخاطب را هم از دست خواهید داد.

از داده‌ها و آمار اینستاگرام استفاده کنید تا ببینید مخاطبین شما چه زمانی بیشتر آنلاین هستند و از این داده‌ها برای استراتژی محتوا و برنامه‌ریزی استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید بهترین زمان برای انتشار محتوای خود را پیدا کنید. همچنین از فالوورهای خود بخواهید تا اعلان‌های پیج شما را فعال کنند تا هر زمان که پستی منتشر کردید بتوانند آن را ببینند.

پروفایل خود را بهبود ببخشید

توضیحات پروفایل شما باید کوتاه و جذاب باشد. از کلمات کلیدی مناسب برای جذب مخاطب استفاده کنید. چینش و قالب پست‌ها را جوری طراحی کنید تا پروفایل شما منحصربه‌فرد باشد. یک لوگوی مناسب داشته باشید. از هایلایت‌ها استفاده کنید و آن‌ها را طوری طراحی کنید تا پروفایل شما زیباتر به نظر برسید و البته نشان‌دهنده‌ی این باشد که شما پیج فعالی دارید. یک پروفایل جذاب به شما کمک می‌کند تا زمانی که مخاطب وارد پیج می‌شود بخواهد تایم بیشتری را بین پست‌ها و محتوای شما بگذراند. این موضوع به تعامل شما به مخاطب کمک می‌کند و در نهایت موجب به جذب فالوور و البته دست پیدا کردن به اکسپلور اینستاگرام می‌شود.

کارگزاری فارابی مثال خوبی برای یک پروفایل زیبا و مناسب است:

لوکیشن خود را تگ کنید

استفاده از تگ‌های لوکیشن به شما کمک می‌کند تا پست شما در اکسپلور اینستاگرام کسانی که در آن لوکیشن هستند نشان داده شود. به خصوص اگر لوکیشنی که تگ می‌کنید مکان تفریحی یا توریستی و یا شناخته شده‌ای باشد. همچنین کمک می‌کند تا مشتریان شما زمانی که به دنبال یک لوکیشن خاص هستند شما را هم پیدا کنند.

بر روی عملکرد خود نظارت داشته باشید

برای اطمینان از اینکه استراتژی محتوای شما موثر است، محتوای خود را به صورت دوره‌ای تست و تنظیم کنید. بعد از انتشار هر پست یا استوری رفتار مخاطبین خود را زیر نظر بگیرید. ببینید مخاطب شما با کدام محتوا بیشتر ارتباط گرفته است و با کدام فرمت انتشار محتوا مثل ریلز، تصویر یا ویدیو راحت‌تر است. به این ترتیب می‌توانید برای محتوای بعدی خودتان یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. از قابیلت تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید آمار دقیقی داشته باشید و محتوای خودتان را بهبود ببخشید. با نظارت مداوم و انتخاب بهترین تصمیم‌ها می‌توانید به راحتی پست خودتان را به اکسپلور اینستاگرام برسانید.

اکسپلور اینستاگرام یک راه بدون هزینه برای تبلیغ و دیده شدن برند شماست. فراموش نکنید که هر استراتژی نیازمند پیگیری و توجه است. با رعایت نکاتی که مطرح شد و مداومت در کار، می‌توانید به سرعت به اکسپلور اینستاگرام دست پیدا کنید و از مزیت‌های آن بهره ببرید. از خلاق بودن نترسید و با ایده‌های جذاب خود، بهترین استراتژی را دنبال کنید.

خواندن این مقاله‌ها را نیز پیشنهاد می‌کنیم:
شبکه اجتماعی چیست و چه تفاوتی با رسانه اجتماعی دارد؟
تدوین برنامه ارزیابی شبکه‌های اجتماعی

نظری وجود ندارد!

افزودن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است *

نام*

ایمیل*

جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…