مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

زمان مطالعه: 12 دقیقه

دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی به وسیله‌ی ابزارهای دیجیتال. از این تعریف متوجه می‌شویم که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی دارند و می‌توانیم بگوییم میزان مهارت یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ به تعداد این ابزارها بستگی دارد.

هر چه با تعداد ابزارهای بیشتری آشنا باشد و بداند در راستای هدف تیم چگونه از آنها استفاده کند، احتمالا خلاق‌تر و کارراه‌اندازتر است.

به‌طورکلی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را می‌توانیم به 10 گروه کلی تقسیم‌بندی کنیم. این لیست در حال به‌روزرسانی است و طی ماه‌های آینده ابزارهای بیشتری به آن اضافه می‌شود:

ابزارهای مدیریت پروژه

سیستم مدیریت محتوا

ابزارهای تحلیل و بررسی سایت و شبکه های اجتماعی

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای سئو (بهبود سایت برای موتورهای جست‌وجوگر)

ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین

ابزارهای شنیدن شبکه های اجتماعی

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

● ابزارهای تبلیغ بنری، کلیکی و ریتارگتینگ

● ابزارهای نظرسنجی و فرم‌ساز آنلاین

مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای مدیریت پروژه

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را با ابزار مدیریت پروژه آغاز می‌کنیم.

پروژه دیجیتال مارکتینگ هم مانند پروژه‌های دیگر نیاز به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دارد. با ابزارهای مدیریت پرو‌ژه می‌توانید اهداف را بشکنید و به اقدامات قابل انجام تقسیم کنید و وظیفه هر کس (یا هر تیم) را همراه با بازه زمانی مشخص به او واگذار کنید.

در ادامه ابزارهای پرکاربرد مدیریت پروژه را معرفی می‌کنیم:

ترلو

شما در ترلو می‌توانید به صورت رایگان و به تعداد نامحدود بُرد بسازید و هم‌تیمی خودتان را اضافه کنید.

در هر برد ترلو می‌توانید هر تعدادی که نیاز دارید ستون بسازید و پروژه‌های خود را مرحله‌بندی کنید. هر کارت نماینده پروژه‌ای است که باید انجام شود. افرادی که در آن پروژه مشارکت دارند می‌توانند به کارت اضافه شوند.

هزینه بسته پایه ترلو رایگان است. در بسته پایه امکان آپلود فایل تا ۱۰ مگابایت وجود دارد. بسته‌های پولی آن از ۱۰ دلار ماهانه شروع می‌شود.

آدرس: trello.com

کلیک آپ

این سرویس نسبتا جدید بسیاری از خدمات پرمیوم ابزارهای دیگر را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات گسترده برای تعریف تسک‌ها مهمترین نقطه قوت کلیک آپ است که با ابزارهای گسترده، شما را از سردرگمی میان تسک‌ها نجات می‌دهد.

در کلیک آپ می‌توانید کارت‌ها را با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کنید، عنوان و توضیح مختصری برای تسک بنویسید، برای تسک خودتون تگ‌ تعریف کنید تا در صورت لزوم آن را فیلتر کنید، وضعیت تسک و افرادی که در پیشبرد آن مشارکت دارند را ببینید و بالاخره زمان ساخت تسک و زمان صرف شده برای اجرای آن را مشاهده کنید.

هزینه بسته پایه کلیک‌آپ رایگان است و بسته‌های پولی آن از 5 دلار ماهانه شروع می‌شود.

آدرس: clickup.com

تسکولو

تسکولو یک سرویس ایرانی است. امکانات اولیه تسکلو مشابه ترلو است با این تفاوت که ترلو را می‌توانید به سرویس‌های بیشتری متصل کنید.

تسکولو هم یک مزیت خوب دارد، به دلیل اینکه قابلیت برقراری تماس ویدیویی دارد این امکان را به شما می‌دهد که پروژه خود را بهتر مدیریت کنید.

هزینه بسته پایه تسکولو رایگان است و بسته‌های حرفه‌ای آن از ۹ هزار تومان ماهانه شروع می‌شود.

آدرس: taskulu.com

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا از ابزارهای مارکتینگ بازاریابی محتوا به حساب می‌آیند. وردپرس، معروف‌ترین سیستم مدیریت محتوا، سیستم رایگان و متن‌بازی است که بر اساس زبان برنامه‌نویسی PHP و MySQL طراحی شده است. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، افراد می‌توانند وب‌سایت خود را ایجاد کنند.

جوملا (JOOMLA)، دروپال (DRUPAL)، اکسپرشن انجین (EXPRESSIONENGINE) و تکست پترن (TEXTPATTERN) دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا هستند.

ابزارهای تحلیل و بررسی

ابزارهای تحلیل و بررسی را می‌توان مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دانست. هنگام استفاده از ابزارهای تحلیل، دنبال این هستیم که بدانیم کارهایی که الان انجام می‌دهیم در جهت دستیابی به اهدف تعیین شده است یا نه.

ابزارهای تحلیل را می‌توانیم به دو دسته تقسیم‌بندی کنیم: یکی ابزارهای بررسی وبسایت و دوم ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی.

ابزارهای بررسی وبسایت:

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس یا همان آنالیز گوگل مهم‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که رفتار کاربران در وبسایت را نشان می‌دهد.

با آنالیتیکس شما می‌توانید بازدیدها، میزان ورودی به سایت، میزان بازدید روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه، کانال‌هایی که کاربران از آن وارد سایت شده‌اند، موقعیت جغرافیایی هر کاربر، میزان ماندن در صفحات مختلف سایت و رفتار بعدی آنها را نشان می‌دهد.

آنالیتیکس رایگان است اما خدمات گسترده‌تری هم به سایت‌های بزرگ ارائه می‌دهد که آن را Analytics 360 نامیده و هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار در سال دارد.

آدرس: analytics.google.com/analytics/web

گوگل تگ منیجر

تگ منیجر مکمل خوبی برای گوگل آنالیتیکس است. تگ منیجر مثل یک واسط بین سایت و آنالیتیکس عمل می‌کند و با ایجاد تگ‌، اطلاعات رفتار کاربران (مثلا کلیک کردن بر روی دکمه) را به آنالیتیکس می‌فرستد.

«تگ‌» کدی است که در وبسایت یا اپلیکیشن قرار می‌دهند تا با آن اطلاعات موردنیاز را منتقل یا کار خاصی انجام دهند.

استفاده از تگ منیجر رایگان است.

آدرس: tagmanager.google.com

hotjar

هات‌جر ابزار دیگری است که به شما در درک رفتار کاربران کمک می‌کند. برای رصد و درک رفتار کاربران است. هات‌جر، حرکات موس، میزان اسکرول و کلیک کاربران در هر صفحه را به شما نشان می‌دهد.

یکی از رایج‌ترین استفاده‌ها از هات‌جر در تنظیم قیف فروش است. معمولا تیم‌های بازاریابی با این ابزار رفتار کاربران در مسیر خرید را رصد می‌کنند تا ببینید در کجا از خرید منصرف می‌شوند.

هزینه هات‌جر برای حداکثر ۲۰۰ هزار بازدید در روز رایگان است. بسته‌های بالاتر از ۲۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

آدرس: hotjar.com

similarweb

سیمیلاروب ابزار مخصوص تحلیل بازدید و میزان رقابت وبسایت‌ها. بدون عضویت در آن می‌توانید اطلاعات مختصری درباره آمار جست‌وجو، منابع ورودی کاربران، رقبا و کلیدواژه‌هایی که کاربران را به وبسایت شما می‌رساند پیدا کنید.

similarweb یک رتبه‌بندی مشابه الکسا هم دارد که البته دقت آن از الکسا کمتر است.

با سیمیلاروب می‌توانید به مدت سه ماه به صورت رایگان آمار بازدید سایت خود ببینید. قیمت عضویت پولی با توجه به خدمات موردنیاز شما، متفاوت خواهد بود.

آدرس: similarweb.com

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی:

هدف ساخته شدن ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی این است که به شما کمک کند تا چند صفحه را در شبکه های اجتماعی مختلف، به طور همزمان مدیریت کنید.

بعضی از این ابزارها علاوه بر مدیریت، نمودارها و گزارش‌های تحلیلی را هم به شما ارائه می‌دهند.

hootsuite

هوت‌سوییت یکی از قوی‌ترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که می‌تواند به شما در مدیریت صفحات اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب کمک کند.

هوت‌سوییت انتشار پست، رصد پست‌ها و واکنش کاربران را به شما نشان می‌دهد.

هزینه استفاده از هوت‌سوییت بسته به خدمات مورد نیاز شما متغیر است.

آدرس: hootsuite.com

Buffer

بافر از نظر خدمات مشابه هوت‌سوییت است و همان خدمات را ارائه می‌دهد. مانند هوت‌سوییت هزینه‌اش بسته به خدماتی که درخواست می‌کنید متفاوت است.

آدرس: buffer.com

نوین‌هاب

نوین‌هاب یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی ایرانی است. نوین‌هاب به اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب، پیام‌رسان بله، گپ متصل می‌شود و به مدیران شبکه های اجتماعی امکان می‌دهد پست‌های خود را زمان‌بندی کننند و آمارهای مربوط به فعالیت‌های خود را ببینند.

هزینه اشتراک نوین هاب از ماهی ۴۹ هزار تومان شروع می‌‌شود.

آدرس: novinhub.com

Facebook Creator Studio

فیسبوک کریتور استودیو یک سرویس زمان‌بندی و مدیریت فیسبوک و اینستاگرام است که ابزاری با تجربه کاربری بسیار خوب برای زمان‌بندی پست‌ها و آنالیز کاربران است.

استفاده از کریتور استودیو هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است.

آدرس: business.facebook.com/creatorstudio

 ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی فرایندی است که طی آن شما عبارات و کلماتی که مشتریان شما در وب جست‌وجو می‌کنند را پیدا می‌کنید. سپس درباره آن کلمات و عبارات مقاله تولید می‌کنید و نیاز جست‌وجوکنندگان را برطرف می‌کنید.

ابزارهایی که در فرایند تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند، به شرح زیر هستند:

Google Keyword Planner

کیورد پلنر بخشی از گوگل ادز است که هنگام راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، به شما کلمات پر جست‌وجو را پیشنهاد می‌:ند.

همه کاربران می‌توانند از این ابزار استفاده کنند اما وقتی که کمپین فعال در گوگل ادز داشته باشید، آمار آن دقیق‌تر خواهد بود.

آدرس: ads.google.com/home/tools/keyword-planner

Google Trends

گوگل ترندز میزان جست‌وجوی عبارات و موضوعات را براساس موقعیت مکانی و دوره‌های زمانی نشان می‌دهد.

با گوگل ترندز علاوه‌بر آمار جست‌وجوی یک کلمه کلیدی، می‌توانید آن را با کلمات دیگر هم مقایسه کنید.

استفاده از گوگل ترندز رایگان است.

آدرس: trends.google.com

keywordshitter

کیوردشیتر هم یک ابزار رایگان پیشنهاد کلمات کلیدی است. این ابزار به کمک پیشنهادهای گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیدا می‌کند.

کافی است یک کلمه یا عبارت را در کادر وارد کنید و دکمه Sheet Keywords را بزنید. کیوردشیتر شروع می‌کند به جست‌وجوی کلمات مرتبط و کلمات پرجست‌وجو را برای شما جمع‌آوری می‌کند.

بدیهی است که ابتدا کلمات با جست‌وجوی بالا را جمع‌آوری می‌کند و هرچه جست‌وجو بیشتر طول بکشد، کلمات و عبارات بی‌ربط‌تر می‌شوند.

هزینه استفاده از این ابزار رایگان است.

آدرس: keywordshitter.com

keywordtool

ابزار کیوردتول علاوه‌بر اینکه عبارات و کلمات پرجست‌وجو را به شما نشان می‌دهد، یک ویژگی دیگر هم دارد. اینکه آنها را بر اساس نوع محتوا (تصویر یا ویدیو) یا منبع منتشرکننده محتوا (یوتیوب یا آپارات) تقسیم‌بندی می‌کند.

نسخه رایگان کیوردتول تعداد محدود اما ارزشمند کلیدواژه‌ها را برای شما جمع‌آوری می‌کند. بسته‌های حرفه‌ای آن از ۶۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

آدرس: keywordtool.io

keyword eveywhere

keyword eveywhere یک افزونه است که روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس نصب می‌شود.

این افزونه لیست کلیدواژه‌های مرتبط همراه با ارزش و میزان رقابت آنها را در کنار نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش می‌دهد.

نسخه رایگان این افزونه کلیدواژه‌های محدودی نمایش می‌دهد. بسته‌های پولی آن از ۱۰ دلار شروع می‌شود.

آدرس: keywordseverywere.com

بهترین ابزارهای سئو (SEO)

ابزارهای سئو (SEO)، اطلاعات و امکانات موردنیاز شما برای بالاتر رفتن در نتایج جست‌وجو را ارائه می‌دهند. با این ابزارها می‌توانید رتبه صفحات خود در نتایج جست‌وجو، لینک‌هایی که دچار اختلال هستند، کلمات و عبارات پرجست‌وجو، سرعت لود صفحات و در مجموع وضعیت کلی وب‌سایت شما را نشان می‌دهند.

گوگل سرچ کنسول

با سرچ کنسول می‌توانید ببینید کاربران با جست‌وجوی چه کلمات و عباراتی وارد سایت شما شده‌اند.

در گزارش ماهیانه سرچ کنسول، می‌توانید لیست صفحاتی که بالاترین کلیک را داشته‌اند، صفحاتی که بهترین عملکرد را داشته‌اند، کلمات و عباراتی که بیشترین ورودی را به سایت شما داشته‌اند، اطلاعاتی از کاربران مثل ابزاری که با آن به سایت شما وارد شده‌اند (کامپیوتر، موبایل یا تبلت) و موقعیت جغرافیایی آنها را ببینید.

ثبت‌نام و استفاده از سرچ کنسول رایگان است.

آدرس: search.google.com/search-console

MOZ

ماز شامل مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان و پولی است که تحلیل سایت رقبا و سئو را انجام می‌دهند. تحقیق کلمات کلیدی و بررسی بک‌لینک‌ها جزو خدمات رایگان ماز است.

Rank Traking (هر کلمه کلیدی در صفحات سایت شما چه وضعیتی دارد)، Crawl Diagnostics (محتوای صفحات سایت شما را تحلیل می‌کند) و Page Optimization Score (راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد تا صفحه‌‎ی بهتری را برای خزش در اختیار موتورهای جست‌وجو قرار دهید) سه ابزار پولی ماز هستند.

آدرس: moz.com

Semrush

سمراش رقیب ماز است. این پلتفرم هم از مجموعه ابزارهایی تشکیل شده است که کارهای مختلفی انجام می‌دهند، از تحلیل سئو گرفته تا بررسی بک‌لینک‌ها، دامنه و تحلیل شبکه های اجتماعی.

بخشی از ابزارهای سمراش رایگان هستند، اما شما باید برای اطلاعات بیشتر هزینه پرداخت کنید که از ۹۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

آدرس: semrush.com

ahref

ahref دیگر پلتفرم خدمات سئو با امکانات تحلیل و بررسی است که مثل دو ابزار بالا، سئوی سایت شما و رقبا را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند.

این پلتفرم پولی است و قیمت آن ماهی ۹۹ دلار شروع می‌شود.

آدرس: ahrefs.com

Screaming Frog SEO Spider

نرم‌افزار SEO Spider لینک‌های داخلی و خارجی و ساختار ارتباطی صفحات وبسایت شما را بررسی می‌کند. نسخه رایگان این نرم‌افزار امکانات محدودی دارد و نسخه کامل آن سالانه ۱۴۹ پوند است.

آدرس: screamingfrog.co.uk

افزونه Yoast SEO

یوست یک افزونه برای سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس است که هر صفحه را از نظر کلیدواژه، لینک‌های داخلی یا خارجی و رعایت نکات سئو بررسی می‌کند.

نسخه رایگان یوست سئو دارای امکانات اولیه و ضروری است و هزینه نسخه غیررایگان آن ۱۹۹ دلار در سال است.

آدرس: yoast.com

 mobile friendly test

گوگل به سایت‌هایی که برای نمایش در موبایل سازگاری دارند، رتبه بالاتری می‌دهد. برای اطمینان از این که گوگل سایت شما را برای نمایش در موبایل تایید می‌کند، از سایت mobile friendly test استفاده کنید.

روی لینک زیر بزنید، آدرس صفحه سایت خود را در کادر وارد کنید. سایت شروع می‌کند به تست این صفحه. این تست دقایقی طول می‌کشد، سپس ایرادهای احتمالی را به شما گزارش می‌دهد.

استفاده از این ابزار رایگان است.

آدرس: search.google.com/test/mobile-friendly

ابزارهای ساخت لینک UTM

لینک UTM (مخفف Urchin Tracking Module)، کدی است که به انتهای لینک‌ها اضافه می‌شود و به شما نشان می‌دهد کاربرانی که روی هر لینک کلیک کرده‌اند، از کجا با آن برخورد کرده‌اند و وارد سایت ما شده‌اند.

UTM به شما کمک می‌کند، ورودی‌های سایت را تحلیل کنید.

با لینک UTM می‌توانید تعداد ورودی از هر لینک، نام منبع کلیک، نام کمپین و کانالی که فرد از آن وارد سایت شما شده است را ببینید.

ساخت لینک یو تی ام هم به صورت دستی امکان‌پذیر است و هم با ابزار. اما استفاده از ابزار هم سرعت و هم دقت کار را بالاتر می‌برد.

کافی است در گوگل «ابزار ساخت UTM» را جست‌وجو کنید. با لیستی از صفحات روبه‌رو می‌شوید که در آنها فرم‌هایی وجود دارد. پس از پر کردن این فرم‌ها و زدن دکمه ساخت لینک، می‌توانید لینک UTM خود را دریافت کنید.

از لینک زیر می‌توانید ابزار ساخت یو تی ام گوگل را امتحان کنید.

آدرس: ابزار ساخت یو تی ام گوگل

ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای سایت

پس از آنکه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، سرعت دادوستد پیام را بالاتر بردند، این توقع در کاربران ایجاد شد که خیلی سریع به سوال‌هایشان پاسخ داده شود.

سرویس‌های پشتیبانی و چت آنلاین طراحی شدند تا زمان پاسخگویی به سوالات کاربران کاهش یابد. این مهم‌ترین فایده‌ی ابزارهای چت آنلاین است؛ اگرچه به مرور زمان ویژگی‌ها و مزایای زیادی به آنها اضافه شده است.

در ادامه تعدادی از ابزارهای پرکاربرد را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌هایشان را نام می‌بریم.

رایچت

رایچت اولین ابزار چت آنلاین ایرانی است که با ویژ‌گی‌های متنوع مثل اپلیکیشن برای رایانه و موبایل و همچنین ربات تلگرام، جواب دادن به پیام‌های کاربران سایت را راحت‌تر کرده است.

ویژگی‌های جدید رایچت، اتصال به واتساپ و امکان ارسال پیام‌ هوشمند به کاربرانی است که به سایت وارد شده‌اند.

بسته رایگان رایچت قابلیت 100 مکالمه در ماه دارد و برای یک وبسایت قابل استفاده است. بسته‌های دیگر رایچت امکانات بیشتری دارند که هزینه آن از ماهانه 59 هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: raychat.io

ایمبر

ایمبر ابزار چت آنلاین ایرانی دیگر است که به شما امکان می‌دهد به صورت زنده با کاربران وب‌سایت خود گفت‌وگو کنید.

با ایمبر می‌توانید پیام کاربران را به صورت اتوماتیک، به دپارتمان‌های مختلف سازمان خود ارسال کنید، پاسخ سوالات پرتکرار کاربران را ذخیره کنید و با یک کلیک، پاسخ کاربر را ارسال کنید و انواع پیام‌های متنی، صوتی و تصویری را برای ارتباط هرچه موثرتر به کاربران خود ارسال کنید.

بسته رایگان ایمبر دارای یک خط پشتیبانی است و یک پیام هوشمند دارد. بسته‌های پولی با امکانات بیشتر، از 49 هزار تومان ماهانه شروع می‌شود.

آدرس: imber.live

گفتینو

گفتینو سومین ابزار چت آنلاین ایرانی است که امکاناتی شبیه به دو ابزار بالا دارد.

پاسخ‌های آماده، امکان ضبط و ارسال صدا، نمایش لحظه‌ای افراد آنلاین و امکان دریافت اطلاعات کاربر ازجمله ویژگی‌های گفتینو است.

بسته رایگان گفتینو دارای دو اپراتور پشتیبانی و ۱۰۰ مکالمه در ماه است. بسته‌های پولی با امکانات بیشتر، از ماهانه 49 هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: goftino.com

Crisp

Crisp افزونه چت آنلاین برای سیستم‌های مدیریت محتواست. ربات‌های پاسخگوی گریسپ، کار پاسخگویی سریع به پیام‌ها را آسن کرده‌اند، به همین خاطر ابزار مناسبی برای سایت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است که روزانه میزبان تعداد زیادی کاربر هستند.

کریسپ هم بسته رایگان دارد و هم بسته‌ی پولی که از 25 دلار در ماه شروع می‌شود.

آدرس: crisp.chat

ابزارهای شنیدن شبکه های اجتماعی

باتوجه به حجم بالا و سرعت بالای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی، برای اطلاع لحظه‌ای از تمام محتواهایی که در مورد برند و محصولات شما منتشر می‌شود، نیاز به ابزار ویژه‌ای دارید.

ابزارهای شنیدن شبکه های اجتماعی با تکیه بر هوش مصنوعی کلمات‌کلیدی انتخابی شما را در پست‌ها و کامنت‌هایی جست‌وجو و در پنل کاربری شما طبقه‌بندی می‌کند. سپس با انواع جداول و نمودارهای آماری، گزارش‌های تحلیلی دقیقی تحویلتان می‌دهد.

Mention

«منشن» می‌تواند میلیون‌ها منبع انتشار محتوا را در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، به 42 زبان مختلف پایش کند. این ویژگی شما را قادر می‌کند که نام تجاری خودتان را در سراسر جهان رصد کنید.

ابزار تجزیه‌وتحلیل دقیق منشن به شما امکان می‌دهد که عملکرد خودتان را با دو یا چند رقیب مقایسه کنید، از استراتژی‌های موفق آن‌ها استفاده کنید و شکست‌های آن‌ها را تکرار نکنید.

آدرس: mention.com

Brand24

«برند24» می‌تواند نام برند شما را در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، بلاگ‌ها، فروم‌ها و وبسایت‌های مختلف رصد کند.

دارای یک ابزار تجزیه‌وتحلیل احساس است که نشان می‌دهد گفت‌وگوهای مختلف برای برند شما مثبت بوده یا منفی یا خنثی.

همچنین می‌تواند تغییرات حجم گفت‌وگو درباره‌ی یک موضوع خاص را در یک نمودار به نام «نمودار تعیین حجم گفت‌وگو» نمایش دهد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا قبل از تشدید و افزایش چالش، متوجه بروز آن شوید.

آدرس: brand24.com

Sprout Social

«اسپروت سوشال» یک پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی است که کار رصد و شنیدن شبکه های اجتماعی را هم انجام می‌دهد و با تجزیه‌وتحلیل جامع اطلاعات، راه‌کارهای دقیقی برای پشتیبانی از مشتریان و توسعه بازار ارائه می‌دهد.

اسپروت سوشال می‌تواند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، ردیت، یوتیوب، تامبلر و سایت‌ها و فروم‌های مختلف را پایش کند.

آدرس: sproutsocial.com

Newsbox

«نیوزباکس» یک ابزار شنیدن شبکه های اجتماعی ایرانی است که می‌تواند اینستاگرام، توییتر، تلگرام، آپارات، نشریات و سایت‌های خبری را پایش کند.

کاربرد آسان، قیمت مناسب و تمرکز بر محتوای فارسی، باعث شده است که نیوزباکس به ابزاری پرکاربرد بین شرکت‌های ایرانی تبدیل شود.

همچنین می‌تواند به تلگرام متصل شود و به صورت اتوماتیک، محتوای پنل شما را به کانال تلگرامی اختصاصی خودتان ارسال کند. به این ترتیب دیگر لازم نیست که به حساب کاربری خود در سایت یا اپلیکیشن وارد شوید.

آدرس: newsbx.com

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال ایمیل با یک روند مشخص و خودکار، برای هدفی معین.

ایمیل مارکتینگ با دریافت ایمیل مخاطب شروع می‌شود و با ارسال پیام از طریق این ایمیل، ادامه پیدا می‌کند تا ارتباط او با کسب‌وکار حفظ شود و در نهایت به خریدار و مشتری دائم تبدیل شود.

برای اجرای موفق ایمیل مارکتینگ نیاز به ابزارهایی داریم تا تعداد انبوه ایمیل را در زمان مشخص برای مخاطبان بی‌شمار ارسال کند و نتایج این روند را نمایش دهد.

میل چیمپ (mailchimp)

میل چیمپ یکی از سرویس‌های قدیمی ارسال ایمیل است که امروزه حدود یک میلیارد ایمیل روزانه برای پلتفورم‌های مختلف در سراسر جهان ارسال می‌کند.

زمان‌بندی و ارسال خبرنامه، تبلیغات هوشمند و تست رفتارسنجی کاربران، از جمله امکانات بی‌شمار میل چیمپ است.

ارسال 10 هزار ایمیل ماهانه برای 2 هزار نفر در میل چیمپ رایگان است. بسته‌های پولی آن از 10 دلار در ماه شروع می‌شود.

آدرس: mailchimp.com

MailerLite

میلرلایت دیگر سرویس ایمیل مارکتینگ است که مانند میل چیمپ قالب‌های آماده و جذاب برای ارسال ایمیل دارد و می‌تواند صفر تا صد اتوماسیون ایمیل مارکتینگ شما را به عهده بگیرد.

ارسال 12 هزار ایمیل ماهانه برای هزار نفر در میلرلایت رایگان است. بسته‌های پولی آن از 10 دلار در ماه شروع می‌شود.

آدرس: mailerlite.com

Sender

با اینکه امکانات سندر از دو سرویس دیگر کمتر است، اما به دلیل اینکه میل چیمپ و میلرلایت خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود کردند، به ابزار پرمخاطب در بین ایرانی‌ها تبدیل شده است.

ارسال 15 هزار ایمیل ماهیانه برای 2500 مخاطب در سندر رایگان است. بسته‌های پولی آن از 9 دلار در ماه شروع می‌شود.

آدرس: sender.net

نجوا

نجوا یک ابزار ایمیل مارکتینگ ایرانی است که علاوه‌بر ارسال ایمیل، ارسال پیام کوتاه و پوش نوتیفیکیشن را هم ارائه می‌دهد.

ساخت کمپین بازاریابی ایمیلی، تست A/B، اتوماسیون کمپین، دسته‌بندی کاربران و دریافت گزارش نتایج، برخی از امکانات نجوا است.

2000 ایمیل اول نجوا رایگان است و هزینه آن برای ۱۰ هزار ایمیل در ماه، ۳۰۰ هزار تومان است.

آدرس: najva.com

پاکت

پاکت ابزار دیگر ایرانی برای ارسال ایمیل است که امکاناتی مانند اتوماسیون بازاریابی، بخش‌بندی مخاطبان، شخصی‌سازی پیام‌ها، ایمیل‌های مناسبتی، ایمیل‌های تراکنشی دارد.

تعرفه استفاده از پاکت، از 360 هزار تومان در ماه شروع می‌شود. با این بسته می‌توانید 15000 ایمیل را برای تعداد مخاطبان نامحدود ارسال کنید.

آدرس: pakat.net


نظرات

مرکز پانل
۹ بهمن ۱۴۰۱
پاسخ

عالی و فوق العاده بود من خودم از نوین هاب استفاده میکنم برای سوشال مدیا ها

    امیرحسین قاضی
    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    پاسخ

    مرسی که خوندین


ساندویچ پانل
۱ اسفند ۱۴۰۱
پاسخ

بسیار ممنونم از شما


ساندویچ پانل دیواری
۲۰ اسفند ۱۴۰۱
پاسخ

ممنون از مطلب مفیدتون خیلی کامل و جامع بود ترلو یکی از بهترین ابزارهایی بوده که تا حالا ازش استفاده کردم.

    امیرحسین قاضی
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    پاسخ

    ممنون که مطالعه کردید


افزودن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است *

نام*

ایمیل*

جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…