افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

زمان مطالعه: 11 دقیقه

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که فروش یک کالا یا خدمات را تسهیل و تسریع می‌کنند. این فعالیت‌ها معمولا توسط افرادی انجام می‌شود که صاحب آن خدمت یا محصول نیستند.

امروزه از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به عنوان یک کسب‌و‌کار مستقل یاد می‌شود. یک کسب‌وکار خانگی که اگر به درستی و به طور منسجم انجام شود، می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد.

سود افیلیت مارکتینگ در سال 2020 در کشور آمریکا به 6.8 میلیارد دلار رسیده است و هم‌اکنون شرکت آمازون 1 تا 10 درصد سود فروش خود را به تولید کننده و مابقی را به همکاران فروش خود اعطا می‌کند.

در این مقاله می‌خوانیم:

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چگونه اجرا می‌شود؟

انواع افیلیت مارکتینگ

مزایای افیلیت مارکتینگ

چالش‌های افیلیت مارکتینگ

کانال‌های افیلیت مارکتینگ

یک برنامه همکاری در فروش دارای چه مراحلی است؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چگونه اجرا می‌شود؟

سیستم همکاری در فروش به صورت خیلی ساده به این شکل اجرا می‌شود: شما به فروش محصول دیگران کمک می‌کنید و آنها در ازای این کمک، مبلغی به عنوان پورسانت به شما پرداخت می‌کنند.

برای اجرای افیلیت مارکتینگ به تولیدکننده یا صاحب محصول، تبلیغ‌کننده و مشتری یا مصرف‌کننده نیاز داریم.

تولیدکننده یا صاحب یک فروشگاه که شاید مشتری خود را هم داشته باشد، به دنبال افزایش فروش است. تصمیم می‌گیرد برای افزایش عرضه، از کمک همکارانی استفاده کند که هر کدام با مصرف‌کنندگانی در ارتباط هستند.

همکاران فروش، محصول موردنظر را به شبکه‌ای از مصرف‌کنندگان که به آن نیاز دارند، معرفی می‌کنند و در صورت فروش پورسانت دریافت می‌کنند.

مشتری یا مصرف‌کننده هم فردی است که از طریق بازاریاب با محصول تولیدکننده آشنا می‌شود و محصول را خریداری می‌کند.

این یک روش برد-برد است. هم برای تولیدکننده (Merchant) و هم برای تبلیغ‌کننده (Affiliate). تولیدکننده علاوه‌براینکه جنسش بیشتر فروش می‌رود، از تبلیغات و برندینگ مجانی هم بهره‌مند می‌شود. تبلیغ‌کننده هم با معرفی محصولات فروشنده‌های مختلف، درآمد خوبی کسب می‌کند.

این روزها مخصوصا فروشگاه‌های اینترنتی مختلف مثل آمازون و دیجی کالا، با این روش فروش خود را افزایش داده‌اند. در سوی مقابل، سایت‌هایی هم هستند که تبلیغات این فروشگاه‌ها را در معرض دید بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهند و به ازای هر تعداد فروش، پورسانت دریافت می‌کنند.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چگونه اجرا می‌شود؟

سیستم‌های مختلفی برای انجام افیلیت مارکتینگ وجود دارد که به صورت یک قرارداد دو جانبه بین صاحب کالا و تبلیغ‌کننده منعقد می‌شود.

فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ، مفاد این قرارداد را در صفحه‌ای درج کرده‌اند تا تبلیغ‌کنندگان بخوانند و در صورت موافقت، اقدامات لازم برای همکاری در فروش را انجام دهند (که معمولا قرار دادن لینک محصول در سایت تبلیغ‌کننده است).

انواع افیلیت مارکتینگ

سیستم‌های متفاوتی برای پرداخت پورسانت در افیلیت مارکتینگ وجود دارد که این امکان را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند تا  از راه‌های متنوعی به درآمد برسند. تفاوت این سیستم‌ها در نحوه‌ی محاسبه پورسانت است.

سیستم‌های محاسبه و پرداخت پورسانت به چهار دسته تقسیم می‌شود:

1- پرداخت در ازای فروش (CPS)

پرداخت به ازای فروش یا Cost Per Sale اولین و پرکاربردترین شیوه‎‌ی پرداخت است. در این روش صاحب محصول حاضر است در ازای فروش بیشتر، درصدی از فروش (معمولا بین 4 تا 10 درصد از فروش کل) را به تبلیغ‌کننده بپردازد.

2- پرداخت در ازای اقدام (CPA)

پرداخت به ازای اقدام یا Cost Per Action بیشترین نرخ تبدیل را نسبت به روش‌های دیگر دارد. در این روش صاحب محصول زمانی پورسانت پرداخت می‌کند که مشتری یک اقدام انجام دهد.

آن اقدام را صاحب محصول انتخاب می‌کند و با تبلیغ‌کننده تفاهم می‌کند که در ازای مثلا پرکردن فرم ثبت نام یا عضویت در خبرنامه یا شرکت در نظرسنجی یا دانلود اپلیکیشن، به او پورسانت تعلق بگیرد.

در این سیستم، هدف افیلیت مارکتینگ به صورت غیر مستقیم با فروش مرتبط می‌شود. اینجا اقدام نهایی معطوف به مقدماتی  برای فروش بیشتر است.

3- پرداخت در ازای لید (CPL)

پرداخت به ازای لید یا Cost Per Lead معمولا برای فروش محصولاتی استفاده می‌شود که جذب لید یا سرنخ برای آنها مهم است.

معمولا تبدیل بازدیدکننده به مصرف‌کننده در کسب‌وکارهایی که مشتری خاص دارند، نیاز به صرف زمان دارد. بازدیدکننده ابتدا از وجود محصول آگاه می‌شود، سپس آن را مدتی تست می‌کند، و پس از گذراندن دوره آزمایشی، آن را خریداری می‌کند.

به بازدیدکننده‌ای که تصمیم می‌گیرد به صورت آزمایشی و موقت محصول یا خدمت شما را آزمایش کند، لید (Lead) یا سرنخ می‌گویند. لید مشتری بالقوه‌ای است که هنوز به مشتری تبدیل نشده.

بسیاری از کسب‌کارها از طریق روش‌های مختلف تلاش می‌کنند لید به دست آورند که سیستم پرداخت به ازای لید هم یکی از آنهاست.

در این حالت اگر بازدیدکننده‌ای روی لینک کلیک کند و وارد سایت شما شود، سپس راه ارتباطیش (که معمولا ایمیل است) را در اختیار شما قرار دهد تا از طریق آن بتوانید ارتباط‌تان با او را حفظ کنید، به سایت تبلیغ‌کننده پورسانت تعلق می‌گیرد.

لید جنریشن یا ایجاد سرنخ فروش – راهنمایی برای تبدیل غریبه به مشتری

به تولید لید در اصطلاح «لید جنریشن» می‌گویند. در مقاله «لیدجنریشن» به طور مفصل درباره تولید لید توضیح داده‌ایم.

روی تصویر کلیک کنید و آن مقاله را بخوانید.

4- پرداخت براساس تعداد نمایش (CPM)

پرداخت بر اساس تعداد نمایش یا Cost Per Mile یعنی به ازای هر هزار بار نمایش تبلیغ، هزینه پرداخت می‌شود. از Cost Per Thousand هم برای آن استفاده می‌کنند.

در سیستم پرداخت بر اساس تعداد نمایش، ما به دنبال دیده شدن تبلیغات و آگاه‌سازی نسبت به برند خود هستیم. بنابراین همین که کاربران تبلیغ ما را ببینند کافی است و لازم نیست که روی تبلیغ کلیک کنند.

این سیستم علاوه‌بر اینکه هدفش برندسازی است، می‌تواند به شما نشان دهد که تبلیغ شما در کدام سایت بازدید بیشتری دریافت کرده و در نتیجه مخاطبان کدام سایت به احتمال بیشتری ممکن است مشتری محصول شما باشند.

5- پرداخت به ازای کلیک (CPC)

پرداخت به ازای کلیک یا Cost Per Click سیستمی است که در آن بر اساس تعداد کلیک بازدیدکنندگان روی تبلیغ و ورود به سایت صاحب محصول، هزینه را محاسبه می‌کند.

سیستم پرداخت به ازای کلیک هم مثل پرداخت بر اساس تعداد نمایش، بر آگاهی از برند تمرکز دارد، اما یک قدم مشتری احتمالی را به شما نزدیک‌تر می‌کند. مشتری‌ای که کنجکاو است اطلاعات بیشتری از محصول شما به دست آورد. به همین خاطر هزینه‌اش کمی گران‌تر از CPM است.

6- پرداخت با تعرفه ثابت

در سیستم پرداخت با هزینه ثابت، تبلیغ‌کننده برای انتشار تبلیغات در سایت خود، یک هزینه ثابت دریافت می‌کند. اینجا برخلاف سیستم‌های بالا، دیگر صحبت از پرداخت در ازای یک شرط وجود ندارد و هزینه را تبلیغ‌کننده تعیین می‌کند.

مزایای افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ ویژگی‌هایی دارد که ریسک فعالیت در آن را پایین می‌آورد و آن را به گزینه‌ی مناسبی برای کسب‌وکار مبدل می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1- هزینه‌ی کم

در برنامه همکاری در فروش اغلب سازمان‌ها می‌توانید به صورت رایگان مشارکت داشته باشید. شما غیر از داشتن سایت فعال، نیاز نیست هزینه‌ای کنید. سایت شما تبدیل به ناشر تبلیغات می‌شود و در ازای آن هزینه دریافت می‌کند.

2- دردسر و زحمت کم

در افیلیت مارکتینگ شما درگیر تولید، حمل و انبار کردن محصول نمی‌شوید و بدون این زحمت‌ها، گاهی درآمدی بیشتر از تولیدکنندگان به دست می‌آورید.

3- محدود نبودن به زمان و مکان

در برنامه افیلیت مارکتینگ، شما در هر زمان و از هر کجا می‌توانید تبلیغ کنید و بر تبلیغات خود نظارت داشته باشید. کار شما با یک لپ‌تاپ و یک مودم اینترنت حل می‌شود.

همچنین می‌توانید این کار را به عنوان یک شغل جانبی در کنار کارهای دیگر انجام دهید. این کار برای تمام کسانی که سایت دارند می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی باشد.

4- درآمد به صرفه

در افیلیت مارکتینگ اگر دانش و تجربه مارکتینگ (مارکتینگ و فروش هر محصول) و زبان مخاطبان را بلد باشید، می‌توانید خوب پول دربیاورید. شما پول دریافت می‌کنید تا مشتری‌ها را به صاحبان محصول و خدمات متصل کنید و این اتصال بسیار مهم و ارزشمند است.

افیلیت مارکتینگ به عنوان یک روش بازاریابی هم مزایای زیادی دارد که باعث شده است کسب‌وکارهای زیادی از آن برای ترویج محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

مهم‌ترین این مزایا هزینه‌ی به‌صرفه در مقابل برند اورنس (آگاهی از برند) بالاست. تقریبا در هیچ روش مارکتینگ نمی‌توانید در ازای این هزینه، برند خود را با این وسعت بشناسانید.

همچنین با افزایش بازدید از سایت، سرعت فرش شما را به شدت افزایش می‌دهد. هر چه تعداد سایت تبلیغ‌کننده بیشتر باشد، طبیعتا بازدید بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.

چالش‌های افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ الزامات و چالش‌هایی هم دارد. شما برای آنکه بتوانید در فروش شرکت‌های بزرگ همکاری داشته بشید نیاز به لوازمی دارید مثل سایت با بازدید روزانه نسبتا بالا.

مدیریت چنین سایتی چالش‌هایی دارد که در ادامه مهم‌ترین‌های آن را نام می‌بریم:

1- ایجاد ترافیک

ایجاد ترافیکی (بازدیدکننده سایت) که بتوان از آن درآمد کسب کرد، علاوه‌بر دانش فنی، به برنامه‌ریزی و تداوم در اجرای برنامه‌ها نیاز دارد که زمان‌بر است.

در افیلیت مارکتینگ هر چه بیشتر با دانش مارکتینگ و فروش و همچنین ارتباط با مخاطبان آشنا باشید، موفق‌تر خواهید بود. در حقیقت این تجربه و هنر شما در جذب بازدیدکننده است که باعث می‌شود کسب‌کارهای دیگر برای همکاری در فروش به شما مراجعه کنند.

2- عدم کنترل بر کیفیت محصولات

چالش دیگر افیلیت مارکتینگ این است که شما (به عنوان تبلیغ‌کننده) بر کیفیت محصول یا خدمتی که تبلیغ آن را می‌کنید، کنترلی ندارید. یا نمی‌دانید آن کسب‌وکار در ارائه خدمات به مشتریانش چگونه عمل می‌کند.

هر چند که شما فقط میزبان تبلیغات آن کسب‌وکار هستید، اما یک تجربه بد مشتری (که بازدیدکننده روزانه سایت شماست) ممکن است باعث شود به اعتمادی که بازدیدکنندگان به شما دارند خدشه وارد کند و اعتبار شما را تحت تاثیر قرار دهد.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از آغاز همکاری در فروش، به سایت آنها سری بزنید یا درباره کیفیت ارائه خدمات آنها پرس‌وجو کنید تا حداقل نسبت به اینکه بازدیدکنندگان سایت شما یک تجربه خوب خواهند داشت، یک اطمینان اولیه به دست آورید.

3- عدم پرداخت وجه

گاهی ممکن است برخی شرکت‌ها (عمدا یا سهوا) هزینه همکاری را پرداخت نکنند که این مسئله بیشتر در ابتدای شروع کار پیش می‌آید و با افزایش تجربه و شناخت کسب‌وکارها، به ندرت اتفاق می‌افتد.

با کمی وقت صرف کردن در دنیای افیلیت مارکتینگ معمولا با برنامه‌های همکاری در فروشی برخورد می‌کنید که افراد زیادی از آن صحبت می‌کنند و از نتایج آن راضی هستند. برنامه همکاری در فروش این کسب‌وکارها کاملا اتوماتیک است و به صورت خودکار پورسانت را حساب و سر موعد مقرر پرداخت می‌کنند.

4- پیدا کردن مشتری

چالش دیگر تبلیغ‌کنندگان در افیلیت مارکتینگ، این است که باید از بازدیدهای روزانه خود مراقبت کنید چون این بازدیدکنندگان مشتریان بالقوه‌ای هستند که قرار است بابازدید از تبلیغات، کلیک کردن روی آنها یا خرید کردن، درآمد شما را تامین کنند.

یک مشتری پس از هر اقدامش، شما را به درآمد می‌رساند، اما شما به تعداد اقدام بیشتری نیاز دارید تا درآمد فعال و ثابت داشته باشید. بنابراین باید حواستان به موتور تبدیل بازدیدکننده به مشتری باشد و دائما از حرکت آن را زیر نظر بگیرید و برای افزایش سرعت آن، اقداماتی انجام دهید.

5- غیر قابل پیش‌بینی بودن

پس از اینکه تمام اقدامات را برای مراقبت از موتور تبدیل بازدیدکننده به مشتری، در سایت خود انجام دادید، حالا باید منتظر بمانید؛ چرا که رسیدن به درآمدی که منتظر آن هستید فقط به اقدامات شما بستگی ندارد.

رفتار مصرف‌کننده قابل پیش‌بینی نیست و عوامل مختلفی روی آن تاثیرگذار هستند. عواملی که خیلی وقت‌ها غیر قابل پیش‌بینی هستند، مثل اختلال در اینترنت، عدم استقبال عمومی از یک محصول خاص، نوسانات بازار و کاهش قدرت خرید مردم و … چالش‌های دیگری که در سال‌های اخیر در بازار ایران با آن مواجه بوده‌ایم.

عوامل قابل پیش‌بینی هم در این میان وجود دارند، مثل: حملات هکرها، دزدیدن ترافیک و کلیک‌های غیر واقعی و تقلبی که حتی ممکن است باعث شود پورسانت شما به حساب فرد دیگری واریز شود.

کانال‌های افیلیت مارکتینگ

تبلیغ‌کنندگان از درگاه‌های مختلفی می‌توانند تبلیغات کسب‌وکارها را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند و با این کار باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد خود شوند. در ادامه مهم‌ترین این درگاه‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

1- اینفلوئنسرها یا همان افراد تاثیرگذار

می‌توانید از کمک افرادی که روی سبک زندگی و انتخاب‌های گروه زیادی از مردم تاثیر دارند استفاده کنید. پس از استفاده یک اینفلوئنسر از یک محصول یا یک برند، تعداد زیادی از مخاطبان و دنبال‌کنندگانش از همان برند استفاده می‌کنند؛ یا اگر استفاده هم نکنند، نام آن برند یا محصول همراه با نام آن فرد تاثیرگذار در ذهن‌شان نقش می‌بندد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

در مقاله «اینفلوئنسرمارکتینگ» درباره الزامات این روش بیشتر توضیح داده‌ایم. روی تصویر کلیک کنید و آن مقاله را بخوانید.

2- بلاگرها 

بعضی‌ها بلاگرها را در دسته اینفلوئنسرها قرار می‌دهند، اما یک تفاوت بین این دو گروه وجود دارد. اینفلوئنسرها افرادی هستند که بدون اینکه در شبکه‌های اجتماعی یا سایت خود فعالیت کنند، معروف یا محبوب شده‌اند. بازیگران، خواننده‌ها یا مدیران و بزرگان یک صنعت که نظرشان برای افرادی که در آن صنعت مشغول به فعالیت هستند، مهم و معتبر است.

اما بلاگر کسی است که یک صفحه شخصی (در سایت، وبلاگ یا شبکه اجتماعی) دارد و هر روز یا هر چند روز، در آن محتوا منتشر می‌کند. مخاطبان او اغلب به واسطه‌ی محتوای او با او برخورد کرده‌اند و مجاب شده‌اند که او را دنبال کنند.

عنصر کلیدی در این کانال هم تاثیرگذاری است. بلاگر توانسته تاثیری از جنس تاثیر اینفلوئنسر (گاهی حتی بیشتر و عمیق‌تر) بر دنبال‌کنندگانش بگذارد.

3- ایمیل 

کانال دیگری که تبلیغ‌کننده می‌تواند با آن محتوای خود را در معرض دید مخاطبانش قرار دهد، ایمیل است. در ایمیل مارکتینگ معمولا روی مخاطبانی تمرکز داریم که اغلب به روشهای دیگر مارکتینگ واکنشی نشان نمی‌دهند، مخاطبانی که از چشم بسیاری از رقبای ما ممکن است پنهان باشند.

درست است که میزان تحقق فروش این کانال به اندازه دو کانال بالا نیست، اما در لیست‌های ایمیلی معمولا پتانسیلی پنهان است که فقط کسانی به آن واقف هستند که از ایمیل مارکتینگ استفاده کرده‌‌اند.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ 0 تا 100 Email Marketing

در مقاله «ایمیل مارکتینگ» درباره چگونگی به‌کارگیری این روش و موفقیت در آن توضیح داده‌‌ایم.

روی تصویر کلیک کنید و آن مقاله را بخوانید.

4- سایت‌های تخفیف گروهی 

سایت‌هایی مثل تخفیفان و نت برگ که بازدید روزانه خوبی دارند هم می‌توانند محل خوبی برای عرضه تبلیغات شما باشند.

شما خدمات خود را با نخفیف در این سایت‌ها ارائه می‌دهید و می‌توانید از راه‌های تبلیغاتی (مثل ایمیل و شبکه‌های اجتماعی) آنها استفاده کنید تا وسعت آگاهی از برند و خدمات خود را افزایش دهید.

این سایت‌ها مخصوصا پس از اینکه حد سود خود را رد کردید، می‌توانند کانال خوبی برای افزایش تعداد فروش باشند.

5- پادکست‌ها

پادکست محتوای صوتی است که این روزها به شدت روی بورس است و مخاطبان زیادی دارد. پادکسترها در سال‌های اخیر محتواهای غنی با موضوعات متنوع (از تولید قهوه گرفته تا بیان داستان‌های پندآموز تاریخی) را با بیان جذاب و تلفیق موسیقی منتشر کرده‌اند.

این فضا، بستر خوبی برای معرفی محصولات یا خدماتی است که به دنبال تبلیغ آنها هستید.

یک برنامه همکاری در فروش دارای چه مراحلی است؟

برای آنکه بتوانید از افیلیت مارکتینگ بهترین جواب را بگیرید لازم است این مراحل را مد نظر داشته باشید:

1- تعیین هدف

هر برنامه و مسیر منسجمی با تعیین هدف شروع می‌شود. شما از اجرای این کمپین چه هدفی دارید؟ آیا هدف شما افزایش فروش یک محصول است یا افزایش آگاهی از برند؟

2- شناسایی جامعه مخاطبان

پس از انتخاب هدف، اطلاعاتی از مخاطبانی که شما را به تحقق هدف‌تان نزدیک می‌کنند، به دست آورید. این محصول برای برطرف کردن چه نیازی ساخته شده است؟ چه افرادی از این محصول استفاده می‌کنند؟ محدوده سنی، وضعیت درآمد، علایق و… این افراد چیست؟

3- شناسایی تبلیغ‌کننده

پس از شناخت نسبی مخاطب، نوبت به انتخاب تبلیغ‌کننده است. جامعه مخاطبان شما عضو کدام کانال‌ها (سایت، شبکه‌های اجتماعی و…) هستند؟ موضوع آن کانال‌ها چیست؟

در بازاریابی پورسانتی شما از قدرت نفوذ تبلیغ‌کنندگان بر مخاطبان‌شان استفاده می‌کنید تا آنها را به خرید محصولات شما ترغیب کنند. بنابراین در انتخاب تبلیغ‌کننده توجه به ویژگی‌های زیر بسیار مهم است:

– به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید نزدیک باشد تا مخاطبانش از تبلیغات شما استقبال کنند.

– معتبر باشد. یعنی مخاطبانش به او اعتماد داشته باشند و از پیشنهادات او استقبال کنند.

– نظر مخاطبانش برایش مهم باشد. این را می‌توانید با چند روز پیگیری او یا سر زدن روزانه به سایتش متوجه شوید.

– سایتش از جایگاه خوبی برخوردار باشد و بازدید ماهانهٔ بالایی داشته باشد.

۴- انتخاب سیستم همکاری در فروش

از چه روشی برای همکاری با تبلیغ‌کنندگان می‌خواهید استفاده کنید؟ اینجا نیاز است با آنها درباره سیستم همکاری و نحوه‌ی پرداخت پورسانت مذاکره کنید.

بر اساس هدفی که دارید، یکی از سیستم‌های همکاری را که در بخش دوم این مقاله توضیح دادیم برگزینید و افیلیت مارکتینگ را شروع کنید.

۵- ارزیابی نتایج  

مثل هر کمپینی بررسی و ثبت آمارها قسمت مهم ماجراست. بعد از اجرای افیلیت مارکتینگ نتایج را ارزیابی کنید و ببینید که چقدر به هدفی که در ابتدا تعیین کرده بودید نزدیک شده‌اید.

مطالعه نتایج ادامه مسیر را به شما نشان می‌دهد. شاید باید تبلیغ‌کنندگان جدیدی را امتحان کنید. شاید نقص در صفحه فرود شما بوده یا باید در این مرحله هدف‌تان را تغییر دهید.

بررسی نتایج به شما نشان می‌دهد چه چیزی باعث جذب تعداد بیشتری از مشتریان شده، کدام کانال مشتریان باکیفیت‌تری به شما معرفی کرده و کدام همکاری در فروش نسبت پورسانت به تعداد مشتری‌اش نتایج بهتری را نشان می‌دهد.

6- تجزیه‌وتحلیل رقبا و بازار

برای تجزیه‌و‌تحلیل رقبا باید برنامه داشت باشید. به صورت خلاصه اینکه ابتدا باید کمپین افیلیت مارکتینگ دو رقیب مستقیم و یک رقیب غیرمستقیم خود را بررسی کنید.

در این بررسی هر اطلاعاتی ممکن است به درد شما بخورد. اینکه آنها از چه سیستم پرداخت پورسانتی استفاده می‌کنند، تبلیغات خود را در اختیار چه تبلیغ‌کنندگانی قرار می‌دهند؟ چگونه آنها را یدا می‌کنند؟ آیا برای آنها آموزش برگزار می‌کنند؟

آگاهی از رقبا و از بازاری که در آن فعالیت می‌کنید، اطلاعات رایگان اما ارزشمندی به شما می‌دهد که می‌تواند باعث شود یک پله از بقیه بالاتر بروید.

هر چه بیشتر در جریان باشید که در بازار رقابت صنعت‌تان چه می‌گذرد، بهتر می‌توانید جاهای خالی را پیدا کنید و برای پر شدن آنها برنامه‌ریزی کنید.

منبع: shopifyawinreferralrockneilpatel


نظری وجود ندارد!

افزودن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است *

نام*

ایمیل*

جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…