کمپین روابط عمومی – بهترین ایده‌ها برای سال ۱۴۰۲

زمان مطالعه: 12 دقیقه

نتفلیکس یک کمپین برای رونمایی از فصل چهارم سریال Stranger Things اجرا کرد که به عنوان بهترین کمپین روابط عمومی از آن یاد می‌شود. ایده عالی، خلاقیت چشم‌نواز و زمان‌بندی خوب باعث شد یک اتفاق تاثیرگذار رقم بخورد.

نتیجه‌ی قابل توجهی هم داشت که در ادامه در قسمت بهترین کمپین‌های روابط عمومی سال 2022، آن را بررسی خواهیم کرد.

هدف ما از ترجمه این مقاله، بیان نمونه‌هایی است که در فضای پرابهام امروز بتواند حداقل ایده‌هایی برای ایجاد نگاه روابط عمومی در کمپین‌ها به شما بدهد تا بتوانید بازدهی بیشتری را تجربه کنید.

کمپین روابط عمومی (PR) چیست؟

چرا کمپین‌های روابط عمومی مهم هستند؟

7 نمونه از کمپین‌های مشهور روابط عمومی

9 گام برای ایجاد کمپین روابط عمومی تاثیرگذار

چگونه موفقیت کمپین روابط عمومی را انداز‌گیری کنیم؟

بهترین نکات، تاکتیک ها و استراتژی‌های کمپین روابط عمومی در سال 1402

کمپین روابط عمومی

کمپین روابط عمومی (PR) چیست؟

یک کمپین روابط عمومی، از نظر تئوری، اقدامات دنباله‌دار فکرشده و برنامه‌ریزی‌شده است که هدف خاصی را دنبال می‌کنند. مثل افزایش آگاهی یا شهرت.

منظور از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده، راه‌اندازی تبلیغاتی مثل تبلیغات خارج از خانه است. (تبلیغات خارج از خانه Out of home تبلیغاتی شامل بیلبورد، مناظر دیواری و پوسترهایی است که در خارج از خانه و معمولا در حین حرکت مشاهده می‌کنیم. به این مدل تبلیغات، تبلیغات بیرونی، رسانه‌های بیرونی و رسانه‌های خارج از خانه هم می‌گویند.)

نتیجه مطلوب هر کمپین روابط عمومی این است که نام تجاری را در کانون توجه قرار می‌دهد و گفت‌وگوهایی را در اطراف آن، چه آنلاین و چه آفلاین ایجاد می‌کند.

به‌طورکلی برای کمپین روابط عمومی 5 هدف می‌توان تعیین کرد:

● راه‌‍‌اندازی محصول

● کمپین‌های آگاهی‌بخشی

● کمپین‌های مسئولیت اجتماعی

● کمپین‌های ارتباطات داخلی

● کمپین‌های روابط عمومی دیجیتال

چرا کمپین‌های روابط عمومی مهم هستند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، هر کمپین هدف خاص خود را دارد و اجرای آن برای ارتباطات برند و استراتژی روابط عمومی ضروری است. مهم‌ترین دلایلی که چرا باید چنین کمپین‌هایی اجرا کنید را توضیح می‌دهیم:

دلیل اول: افزایش آگاهی از برند

معمولا وقتی برند کار جدیدی انجام می‌دهد، از کمپین روابط عمومی با هدف آگاهی استفاده می‌کنند.

شرکت‌هایی که روابط عمومی خوبی دارند، چنین کمپین‌هایی را برای افزایش آگاهی در مورد تغییر لوگو یک برند معروف و جاافتاده اجرا می‌کنند. این نوع کمپین‌ها همچنین راه خوبی برای جلب توجه مردم به محصولات جدید هستند.

دلیل دوم: برای بهبود شهرت

هدف این نوع کمپین‌ها اطلاع‌رسانی محصولات جدید نیست، بلکه ایجاد یا حفظ یک تصویر خوب در ذهن مخاطب است که به مدیران برند کمک می‌کند یک جامعه برند متحد بسازند.

بهبود شهرت برند، یک دلیل کافی و مهم برای کمپین روابط عمومی است. در واقع، هیچ راه بهتری برای این کار وجود ندارد. این کمپین بر منحصربه‌فرد بودن برند و هویت منحصربه‌فرد آن تمرکز دارد.

دلیل سوم: ایجاد تعامل بیشتر

اغلب افزایش تعامل را حاصل کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ می‌دانند. اما کمپین‌های روابط عمومی هم می‌توانند با ابتکار عمل خود افراد بیشتری را به تعامل با کانال‌های برند ترغیب کنند.

هرچند حالا دیگر تقریبا اغلب متخصصان دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی متوجه شده‌اند که باید این دو را با هم ادغام کنند و از برایند این دو استفاده کنند.

دلیل چهارم: تاثیر بر ادراک جامعه

بعضی وقت‌ها ممکن است یک بحران روابط عمومی رخ دهد. در این مواقع یک کمپین روابط عمومی به شما کمک می‌کند تا نشان دهید برند شما هنوز قابل اعتماد است.

علاوه‌براین کمپین روابط عمومی، ارتباط مجدد برند با افراد در سطح انسانی را پایه‌گذاری می‌کند بدون آنکه به فروش محصولات و خدمات اشاره‌ای کند.

دلیل پنجم: تقویت برند

در نهایت، می‌توانید از یک کمپین روابط عمومی برای تقویت حضور آنلاین برند خود و هدایت ترافیک به رسانه‌های خود استفاده کنید. به خصوص اگر هشتگ‌های اختصاصی و کدهای QR را در کمپین خود بگنجانید.

حالا که حداقل یک دلیل برای ایجاد کمپین خود پیدا کردید، وقت آن است که بهترین مثال‌ها و نمونه‌ها برای کمپین روابط عمومی شما ارائه دهیم.

7 نمونه از کمپین‌های مشهور روابط عمومی

این بخش را با دقت بخوانید تا از ایده‌های کمپین روابط عمومی برندهای معروف الهام بگیرید:

1- کمپین نتفیلیکس برای انتشار فصل چهارم سریال Stranger Things

نتفلیکس انتظارات برای فصل چهارم سریال Stranger Things را با یک کمپین روابط عمومی غافلگیرکننده – که چند هفته قبل از تاریخ انتشار راه اندازی شده بود – افزایش داد.

این کمپین پر از بیلبوردها، تصاویر دیواری و پوسترها بود. چیزهایی شبیه به تصویر زیر که مربوط به رویدادی است که در آن مکان‌های دیدنی و مشهور دنیا با کمک نور و رنگ روشن شدند.

نتفلیکس Stranger Things کمپین فصل چهارم سریال

این کمپین باعث شد سریال Stranger Things رکوردها را بشکند و طبق گفته فوربس، تنها یک هفته پس از انتشار فصل چهارم، به رقم 7 میلیارد دقیقه تماشا دست پیدا کند.

2- کمپین Spotify Wrapped

سایت اسپاتیفای هر سال بر اساس داده‌هایی که از میزان استفاده کاربران و انتخاب‌های آنها جمع‌آوری می‌کند، مجموعه‌ای سرگرم‌کننده و متنوع برای کاربرانش ایجاد و به آنها پیشنهاد می‌دهد.

این برنامه کاربران را تشویق می‌کند تا خلاصه موسیقی‌های پیشنهادی اسپاتیفای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این کمپین هر سال به میزان قابل توجهی توسط کاربران منتشر می‌شود. به این دلیل که اشتراک‌گذاری آن آسان است و خلاقیت کاربر هم در آن دخیل است. مهم‌تر از همه نشان‌دهنده سلیقه و انتخاب شخصی کاربر است.

اسپاتیفای در سال 2022 بر اساس داده‌های گوش دادن به موسیقی در طول سال، 16 شخصیت شنیداری مختلف را معرفی کرد و برایشان داستانی طراحی کرد تا کاربران بتوانند آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Spotify-2022-Wrapped-PR-Campaign

3- کمپین OutHorse Your Email سازمان گردشگری ایسلند

مهم‌ترین دلیل سفر مسافران به ایسلند سیاحت و علاقه به پرسه‌زنی است. به همین‌خاطر سازمان گردشگری کشور ایسلند کمپین «بیرون از خانه، ایمیل» را در تابستان 2022 اجرا کرد.

شعار کمپین این بود: به تعطیلات بیایید، با کارتان قطع ارتباط کنید و اجازه دهید اسب‌های ایسلند به ایمیل‌های کاری شما پاسخ دهند.

آنها یک سایت راه‌اندازی کردند (visiticeland.com) و در صفحه اول آن نوشتند: در حالی‌که از زیبایی‌های ایسلند لذت می‌بردید، انتخاب کنید کدام یک از این 3 اسب زیبا، به ایمیل‌های کاری شما پاسخ دهند.

هدف آنها تاثیرگذاری بر پرسونای مخاطب بود و با همین هدف ایده‌ای را اجرا کردند که بیشترین تاثیر را بر مخاطب‌شان داشته باشد.

 کمپین OutHorse Your Email سازمان گردشگری ایسلند کمپین OutHorse Your Email سازمان گردشگری ایسلند کمپین OutHorse Your Email سازمان گردشگری ایسلند کمپین OutHorse Your Email سازمان گردشگری ایسلند

4- کمپین روابط عمومی #TheSelfieTalk شرکت داو

برند «داو» تلاش می‌کند با ایجاد نگاه مثبت نسبت به بدن، عزت نفس مخاطبانش را افزایش دهد. کمپین #TheSelfieTalk هم یکی از فعالیت‌های اجتماعی آنهاست که از ماموریت برند داو در ارتباط با زنان و دختران حمایت می‌کند.

کمپین #TheSelfieTalk به دختران آموزش می‌دهد تا از پنهان کردن زیبایی خود پشت فیلترهای دوربین‌ها و عکس‌های سلفی دست بردارند و تلاش کنند که خود طبیعی‌شان را به نمایش بگذارند.

این کمپین می‌خواهد تأثیر منفی شبکه‌های اجتماعی بر عزت نفس زنان و دختران را معکوس کند.

این کمپین از طریق شبکه‌های اجتماعی داو با هشتگ اختصاصی، پوسترها و بیلبوردهای شهری، تبلیغات تلویزیونی و یک صفحه فرود در سایت dove.com تبلیغ شد.

5- کمپین روز جهانی زن آژانس CPB

آژانس تبلیغاتی CPB لندن، روز جهانی زن 2022 را با یک کمپین شگفت‌انگیز گرامی داشت. موضوع کمپین مبارزه با تعصبات جنسیتی رایج مردم بود که اغلب متوجه آن نیستند.

آژانس تبلیغاتی CPB ابتدا یک نظرسنجی از کودکان انجام داد. آنها از کودکان پرسیدند چه تصوری از زن‌ها و مردها در محیط حرفه‌ای (کاری و شغلی) دارند؟

سپس بر اساس پاسخ‌های کودکان، پوسترهایی طراحی کردند که در سراسر انگلستان منتشر شد. پوسترهایی که سوالاتی از این قبیل را مطرح می‌کرد: «یک مدیر عامل را تصور کنید. آیا او یک مرد است؟»

هدف این بود که مردم به تعصبات جنسیتی خود فکر کنند، آنها را درک کنند و این شکاف حقوقی و تبعیض جنسیتی در محل کار را کم کنند.

از این کمپین استقبال چشم‌گیری شد. بیش از 4.7 میلیون ایمپرشن (بازدید) و 250 هزار اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی.

CPB-London-PR-Campaign-International-Womens-Day

6- کمپین “پلاستیک بازگشته است” از موسسه صلح سبز

“پلاستیک بازگشته است” یکی از بهترین نمونه‌های روابط عمومی برای افزایش آگاهی نسبت به موضوعات زیست محیطی است.

یک سازمان غیردولتی به نام «صلح سبز» یک فروشگاه آنلاین با ظاهری قدیمی راه‌اندازی کرد که مجموعه‌ای از بسته‌های پلاستیکی قدیمی را به نمایش گذاشت که بیش از 50 سال است در اقیانوس‌ها شناور هستند.

دیدن این بسته‌های فراموش‌شده، هشداری برای طول عمر پلاستیک است.

این کمپین که توسط آژانس تیلیغاتی Ogilvy اجرا شد شامل بیلبورد، ویدئو و یک نمایشگاه واقعی در هلند بود.

Plastic-is-Back-Greenpeace-Netherlands-PR-Campaign

7- کمپین “قبل و بعد” برند Asics

برند ایسیکس تصمیم گرفت به مناسبت روز سلامت روان، به جای پرداختن به بدن و تغییرات بدنی (که بیش از حد تبلیغ شده است)، به مزایای ذهنی ورزش بپردازد.

این برند مجموعه‌ای از تصاویر «قبل و بعد» را منتشر کرد که برخلاف تغییرات فیزیکی چشم‌گیر (که این مقایسه‌ها معمولا نشان می‌دهند)، نشان می‌دهد که چقدر می‌توانید بعد از انجام تمرینات ورزشی، احساس شادی کنید.

افراد بعد از تمرین‌های ورزشی به سادگی می‌توانند خلق و خوی خود را تغییر دهند و این یک راز بزرگ است که خیلی‌ها فراموش کرده‌اند. کمپین قبل و بعد روی این راز دست گذاشته و می‌گوید برای افزایش آرامش و کاهش استرس، به جای مراجعه به پزشک و مصرف قرص، ورزش کنید.

ASICS-PR-Campaign-World-Mental-Health-Day

اینها نمونه‌هایی از بهترین کمپین‌های روابط عمومی سال گذشته بودند که می‌توانند ایده‌هایی به شما بدهند.

اما در بخش پایانی این مقاله می‌خواهیم به این بپردازیم که برای اجرای یک کمپین روابط عمومی باید از کجا شروع کنید و چه مسیری را طی کنید.

9 گام برای ایجاد کمپین روابط عمومی تاثیرگذار

پس از خواندن این نمونه‌های الهام‌بخش، ببینیم که این کمپین‌ها کار را از کجا شروع کرده‌اند و چطور به سمت اجرا رسیده‌اند:

مرحله 1- یک هدف واضح تعیین کنید

موفقیت یک کمپین روابط عمومی در یک هدف واضح و شفاف نهفته است. هدف شما شاید، افزایش آگاهی از محصول جدید یا تقویت تصویر و اعتبار برند باشد.

نکته مهم اسمارت (SMART) بودن هدف است. هدف باید شفاف، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و مبتنی بر زمان باشد.

«افزایش آگاهی از محصول جدید از 5٪ به 15٪ در بین مخاطبان هدف، در بازه‌ی زمانی دو ماه پس از آغاز کمپین» می‌تواند یک هدف اسمارت باشد.

در این هدف هم زمان تعیین شده است و هم مقدار تغییری که باید ایجاد شود.

مرحله 2- مخاطب هدف را انتخاب کنید

برای ساخت پیام کمپین باید مخاطب هدف را تعیین کنید. در این مرحله باید جمله‌بندی‌ای را انتخاب کنید که اصطلاحا با قلب مخاطب صحبت کند و آن را در بهترین رسانه به او نمایش دهید.

همچنین باید به اطلاعات دموگرافی (جمعیت‌شناسی) مخاطبان نگاه کنید و سعی کنید هدف کمپین را براساس این اطلاعات تعریف کنید.

مرحله 3- ایده کمپین را ارائه دهید

یک جلسه طوفان فکری با تیم خود ترتیب دهید. ایده‌ها و افکار مختلف را بنویسید. بین آنها ارتباط برقرار کنید  و بر اساس خروجی مورد انتظارتان، آنها را ارزیابی کنید.

سپس یک قدم به عقب برگردید و اجازه دهید این ایده‌ها چند روز خیس بخورند. بعد از حداقل سه روز، آخرین تغییرات را اعمال کنید و سپس آماده اقدام شوید.

مرحله 4- از رقبای خود اطلاعات بگیرید

گام مهم دیگری که باید قبل از کمپین انجام دهید این است که ببینید آیا رقبای شما تا به حال کمپینی با همین هدف برگزار کرده‌اند؟ آنها چه مراحلی را برای اجرای کمپین طی کرده‌اند؟ از چه روش‌هایی برای تبلیغات استفاده کرده‌اند؟

بررسی تلاش‌های روابط عمومی رقبا و عملکرد آنها می‌تواند اطلاعات ارزشمندی به شما بدهد.

می‌توانید مطمئن شوید که ایده شما یک ایده بکر و جدید است و هیچ‌کدام از رقبا کاری مشابه آن انجام نداده است. همچنین، متوجه می‌شوید که ایده شما با روند صنعت مطابقت دارد یا خیر.

اطلاعات دیگری که این کار به شما می‌دهد این است که متوجه می‌شوید رسانه‌ها نسبت به ابتکارات مشابه پیشین، چه واکنشی نشان داده‌اند.

مرحله 5- بهترین کانال‌ها را انتخاب کنید

باید زمان بگذرید و موثرترین کانال‌ها برای اطلاع‌رسانی کمپین را با دقت انتخاب کنید. رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون و بیلبوردها تنها انتخاب‌های شما نیستند. شما می‌توانید رویداد برگزار کنید، از تبلیغات PPC استفاده کنید یا از همکاری اینفلوئنسرهای بهره ببرید.

چگونه برای کمپین روابط عمومی، بهترین کانال را انتخاب کنیم؟

کافی است رفتار مخاطبان هدف خود را درک کنید. از چه رسانه‌هایی خبری دریافت می‌کنند؟ وقت خود را بیشتر در کدام شبکه اجتماعی صرف می‌کنند؟

اگر اطلاعات و عادات کلی مخاطبان هدف خود را بدانید (مثل سن، فعالیت‌های مورد علاقه و هر اطلاعاتی که می‌تواند به شما کمک کند)، درک بهتری از آنها به دست می‌آورید.

مرحله 6- بازخورد اولیه را بخواهید

هنگامی که کمپین روابط عمومی شما آماده اجرا شد، یک بازخورد اولیه بگیرید. کمپین را به صورت آزمایشی برای تعداد محدودی از دوستان و همکاران خود اجرا کنید.

آنها قرار است لندینگ‌پیج‌ها (صفحه‌های فرود) را چک کنند، فیلم‌ها و پوسترهای تبلیغاتی را ببینند، پست‌های شبکه‌های اجتماعی را بخوانند و به شما بازخورد بدهند.

بعد از دریافت بازخورد اولیه و اصلاحات لازم بر اساس آن، کمپین نهایی را به مشتریان خود ارائه دهید. کمپین روابط عمومی خود را با آزمایش AB جلو ببرید.

مثلا دو صفحه فرود با دکمه‌های دعوت به اقدام متفاوت بسازید و تاثیر این تفاوت‌ها را بسنجید. ببینید که کدام جمله جذب بیشتری دارد.

مرحله 7- کمپین روابط عمومی خود را اجرا کنید

حالا با آمادگی کامل کمپین خود را منتشر کنید. قبل از انتشار، مطمئن شوید که تمام جزئیات را در نظر گرفته‌اید.

مرحله 8- پیگیری کنید

اگر تا چند روز پس از شروع کمپین روابط عمومی، خبرهای آن را در جراید و خبرگزاری‌ها مشاهده نکردید، نترسید. معمولا رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران با ایمیل‌ها و پیام‌های متعددی بمباران می‌شوند، به‌همین‌خاطر برای صحت و اعتبارسنجی پیام‌ها و تبلیغات به زمان نیاز دارند.

برای اطمینان از اینکه کمپین شما پوشش رسانه‌ای مناسبی دریافت می‌شود، کافی است یک پیگیری کنید و با رسانه‌هایی که با آنها کار می‌کنید، ارتباط دیگری بگیرید.

همچنین می‌توانید از آمار تعداد مخاطبانی بگویید که با کمپین‌های شما تعامل داشته‌اند، تا آنها را تحت تاثیر قرار دهید و برای پوشش کمپین‌تان ترغیب کنید.

مرحله 9- نتایج را اندازه‌گیری کنید

پس از پایان کمپین روابط عمومی، زمان آن رسیده است که یک گزارش دقیق از عملکرد آن تدوین کنید. این یک مرحله حیاتی است، به همین دلیل است که در بخش بعدی آن را بیشتر تشریح می‌کنیم.

چگونه موفقیت کمپین روابط عمومی را انداز‌ه‌گیری کنیم؟

یک کمپین روابط عمومی خوب چیست و چگونه می‌توانید بفهمید که آیا کمپین شما واقعاً موفق بوده است؟

گزارش کامل کمپین روابط عمومی به شما پاسخ می‌دهد. در این گزارش، می‌توانید شاخص‌های کلیدی عملکرد، بررسی‌ها، بریده‌های جراید و هر چیزی که می‌تواند نشان دهد کمپین شما چقدر خوب پیش رفته است را ببینید.

در ادامه چند معیار می‌آوریم که به شما کمک می‌کند میزان موفقیت کمپین خود را اندازه‌گیری کنید:

● خبرها و گزارش‌های رسانه‌ها

● سهم صدا

● تعداد حضور (در رویدادهای حضوری و آنلاین)

● سوشال منشن و وب منشن (نام بردن از کمپین در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها)

● تعداد بازدیدکنندگان سایت

● نرخ اینگیجمنت

● داده‌های فروش

● سرنخ‌های جدید بازاریابی

● ترویج و گسترش برند

پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه تا زانو در میان همه این داده‌ها غوطه‌ور شوید و خود را در اطلاعات ناهمگون گم کنید، از یک ابزار شنیدن شبکه‌های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ استفاده کنید.

ابزارهای نظارت بر برند، مثل نیوزباکس که به شما کمک می‌کنند پوشش رسانه‌ای کمپین، ذکر نام‌ تجاری یا عنوان کمپین و میزان تعامل را ببینید.

چنین ابزارهایی، تحلیل کمپین را خیلی آسان‌تر می‌کنند و در زمان بسیار کوتاهی گزارش جامع و شسته‌رفته‌ای به شما تحویل می‌دهند.

رصد شبکه های اجتماعی چیست و چرا مهم است؟

در مقاله «رصد شبکه‌های اجتماعی چیست؟» به‌طور کامل راجع‌به استفاده از ابرازهای شنیدن شبکه‌های اجتماعی توضیح داده‌ایم.

بهترین نکات، تاکتیک ها و استراتژی‌های کمپین روابط عمومی در سال 1402

در اینجا مفیدترین تاکتیک‌های کمپین روابط عمومی را توضیح می‌دهیم که برای راه‌اندازی کمپین‌های شما و گرفتن نتایج شگفت‌انگیز به کارتان می‌آید.

در رویدادهای روابط عمومی شرکت کنید

کنفرانس‌ها، اجلاس و رویدادها به شما فرصتی برای ایجاد رابطه با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌دهد.

البته رویدادهای روابط عمومی فقط برای شبکه‌سازی نیستند. شما می‌توانید با شرکت در آنها از آخرین اخبار و روندهای صنعت خود باخبر شوید و حتی از رقبای خود اطلاعات بگیرد.

بنابراین بهترین رویدادهای روابط عمومی را پیدا کنید و تصمیم بگیرید که حداقل در 2 مورد از آنها شرکت کنید. این کار افق‌های جدیدی پیش روی شما خواهد گذاشت.

● مخاطبان خودتان را به‌خوبی بشناسید

هر متخصص روابط عمومی و ارتباطات باید عمیقاً مخاطبان هدف کمپین‌های خود را بشناسد. درک مخاطب برای ایجاد یک پیام مرتبط و نمایش بهتر کمپین بسیار مهم است.

بنابراین، مطمئن شوید که اطلاعات کافی در مورد گروه سنی، جنسیت، ملیت، مذهب و … مخاطبان دارید.

تلاش خود را با اجرای کمپین‌های روابط عمومی بین‌المللی گسترش دهید

وقتی یک کمپین در سطح ملی خوب عمل می‌کند، منطقی است که می‌تواند گسترش پیدا کند. اگر برای مشتریان بین‌المللی کار می‌کنید، با ارائه محصولات یا خدمات خود به کشورهای دیگر می‌توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

اما به یاد داشته باشید کلید موفقیت در کمپین‌های روابط عمومی بین‌المللی، بومی‌سازی کمپین است.

استفاده از امکانات روابط عمومی دیجیتال

افزودن تلاش‌های روابط عمومی دیجیتال به کمپین‌ها می‌تواند برای برند شما معجزه کند. استفاده از هشتگ‌ها، محتوای تولیدشده توسط کاربران و کمپین‌های مطبوعاتی برای ایجاد تبلیغات بیشتر، ازجمله این تلاش‌ها هستند.

به هر حال، آژانس‌های روابط عمومی از شبکه‌های اجتماعی سود می‌برند، و بیشتر از اکثر رسانه‌ها می‌توانند، کمک کنند تا نزد مشتریان خود دیده شوید.

جمع‌بندی

کمپین‌های روابط عمومی موثر برای آگاهی و شهرت یک برند ارزشمند هستند.

متأسفانه، هیچ الگوی کمپین روابط عمومی که متناسب با هر هدف و استراتژی باشد وجود ندارد. برای ایجاد کمپین خود باید مراحل، تاکتیک‌ها و نکاتی را که در بالا توضیح دادیم دنبال کنید. این باعث بروز خلاقیت روابط عمومی می‌شود.

سوالات متداول

هزینه یک کمپین روابط عمومی چقدر است؟

هزینه کمپین روابط عمومی بر اساس عوامل مختلفی مثل آژانس روابط عمومی که انتخاب می‌کنید، کانال‌هایی که برای انتشار استفاده می‌کنید، پلتفرم‌ها و نوع تبلیغاتی که استفاده می‌کنید، متفاوت است.

کمپین روابط عمومی خوب چیست؟

یک کمپین روابط عمومی خوب باید یک ایده عالی، تصاویری خلاقانه و زمان‌بندی مناسب داشته باشد. همچنین، باید نتایج مهمی مانند افزایش تبلیغات، آگاهی از برند و موارد دیگر را به ارمغان آورد.

منبع: mentionlytics


جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…