دوره سوشال لیسنینگ برای دیجیتال مارکترها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدرس:

حسین شمس (موسس نیوزهاب، نیوزباکس و جار)

درباره دوره:

در حالی که هنوز هم بسیاری از مدیران و متخصصان درباره مزایای سوشال لیسنینگ (پایش شبکه های اجتماعی) در رشد شرکت‌ و کسب‌وکارشان تردید دارند، هر روز بر تعداد شرکت‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود.

جالب است بدانید که براساس تحقیقات جدیدی که بر روی بازاریابی اینترنتی (E Marketer) انجام شده است، 49% از مدیران بازاریابی در سرتاسر دنیا از سرویس‌های پایش شبکه‌های اجتماعی برای درک بهتر مشتریان و بازار کارشان استفاده می‌کنند.

74% خواهان تجزیه‌وتحلیل شرایط خود و رقبا، 68% خواهان به دست آوردن اطلاعات فروش و مشتریان مبتنی بر CRM و  57% به دنبال کسب اطلاعات در خصوص نظرات مشتریان هستند.

طبق گزارش گروه Altimeter، تقریبا نیمی از متخصصان بازاریابی آنلاین جهان برای تصمیم‌گیری درباره محصولات، کارمندان و مشتریان خود از سرویس های پایش شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

در مطالعه دیگری Demand Metric ادعا می‌کند که تقریبا 3/2% از بازاریابان، از داده‌های حاصل از پایش در جهت اهداف بازاریابی خود استفاده می‌کنند و در نهایت در Researchscape معتقد است که بیش از نیمی از بازاریابان آمریکایی از ابزار و سرویس‌های پایش شبکه‌های اجتماعی  استفاده می‌کنند.

اگر چه امروزه سوشال لیسنینگ به امری متداول بین شرکت‌ها و افراد تبدیل شده است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از بازاریابان دیجیتال نمی‌دانند چگونه از اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل‌های حاصل از آن استفاده کنند. در واقع آن‌ها نمی‌دانند چطور از این اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنند.

یک نظرسنجی از Business Performance Innovation نشان داد که 2/39% از مدیران بازاریابی معتقدند که بیشتر اطلاعاتی که از پایش به دست می‌آید، قابلیت عملیاتی شدن، ندارند!

در این دوره درباره پیشینه سوشال لیسنینگ، معنای آن و نحوه‌ی استفاده بهینه از اطلاعات آن توضیح داده‌ایم.


نظری وجود ندارد!

افزودن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است *

نام*

ایمیل*

جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…