مراحل نوشتن یک سخنرانی تاثیرگذار برای مدیر عامل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

  کلمات و نحوه بیان آن‌ها قدرتمندترین ابزاری است که مدیران و صاحب‌سخنان یک موسسه می‌توانند با استفاده از آن‌ مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و به اهداف خود برسند. یک سخنرانی جذاب و گیرا می‌تواند نظرات مخاطبان را به طور کامل زیرورو کرده و تصمیمات آن‌ها را در رابطه با موسسه تغییر دهد.

این مقاله سعی دارد نکات کلیدی برای نوشتن یک سخنرانی جذاب در همایش روابط عمومی که تاثیرات مثبتی در زمینه ارتباط با مشتری بر جای می‌گذارد را به شما آموزش دهد. اگر از شما خواسته شده که متن سخنرانی مدیر عامل را آماده نمایید، مطالعه این مطلب کمک بزرگی در این زمینه به شما خواهد نمود.

● مهم‌ترین اقدام قبل از شروع به نگارش متن سخنرانی
● نکات کلیدی برای نوشتن یک متن جذاب

مهم‌ترین اقدام قبل از شروع به نگارش متن سخنرانی

  از شما خواسته شده که برای سخنرانی مدیرعامل در همایش روابط عمومی یک متن جذاب و مناسب تهیه کنید و در مدت زمان مشخصی تحویل دهید.

با توجه به اهمیت این همایش و تاثیری که در فروش و موفقیت موسسه خواهد داشت، کاملا طبیعی است که ابتدا دچار استرس شده و ندانید که از کجا باید شروع کنید و یا اصلا چه باید بنویسید!

اما وقتی با نحوه نگارش این متن آشنا شده و از کارهایی که باید انجام دهید مطلع شوید، خواهید دید که این کار ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کردید. مهم‌ترین اقدامی که قبل از شروع به نوشتن باید انجام دهید، این است که در صورت امکان جلسه‌ای حضوری با مدیرعامل ترتیب دهید.

در این جلسه می‌توانید با ارزیابی دقیق الگوهای گفتاری وی، متن مناسب با شخصیت او تنظیم نموده و مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید.

جلسه با مدیرعامل این امکان را به شما می‌دهد که با نقطه نظرات او در رابطه با موضوعات مهمی چون: نحوه فروش و سیاست‌های موسسه در زمینه ارتباط با مشتری مطلع شده و مطابق با آن‌ها متن خود را آماده نمایید.

هدف مدیرعامل و اینکه قصد دارد چه حسی در مخاطب ایجاد کند و یا مخاطب را تشویق به انجام چه کاری نماید نیز از اهداف جلسه به شمار می‌آیند.

جلسه مورد نظر به شما این فرصت را می‌دهد که با صدای مدیرعامل فکر کرده و از زبان او شروع به نوشتن نمایید.در جلسه با مدیر مانند یک خبرنگار باشید و تمامی سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطب باشد را از او بپرسید. این کار به شما در تنظیم یک متن گیرا و رسیدن به اهداف مورد نظر کمک فراوانی خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که در این جلسه در مورد این موضوع که آیا در همایش از ابزارهای دیداری استفاده خواهد شد یا نه نیز اطمینان کسب کرده و متن خود را مطابق با آن تنظیم نمایید.

اگر امکان برگزاری جلسه رودررو با مدیرعامل را ندارید، حتما به طریقی از جزئیات مورد نظر وی مطلع شده و مطابق با آن‌ها شروع به نوشتن متن نمایید.

نکات کلیدی برای نوشتن یک متن جذاب

نکات کلیدی برای نوشتن یک متن جذاب

  برای نوشتن یک متن جذاب و تاثیرگذار در همایش روابط عمومی و تحکیم و تداوم ارتباط با مشتری، ابتدا باید مخاطبان را مشخص کرده و این نکته را روشن کنید که آن‌ها چه چیزی را نمی‌دانند و تمایل دارند در مورد آن اطلاعات کسب کنند.

بهتر است متن را با یک جمله کوتاه و تاثیرگذار شروع کنید تا ضمن جلب توجه مخاطب، او را تشویق نمایید که تا انتها با سخنران همراه باشد.

استفاده از حکایات و نقل‌قول‌ها نیز از جمله کارهایی است که باعث ایجاد تاثیر در مخاطبان شده و نظر آن‌ها را جذب می‌کند.

در هنگام استفاده از این روش توجه داشته باشید که همیشه منبع سخنان خود را ذکر کنید، چراکه این‌ کار به سخنان شما اعتبار می‌بخشد.

خلاصه گویی و استفاده از عبارات مستقیم و واضح یکی دیگر از نکاتی است که سبب ایجاد تاثیری ماندگار در مخاطب شده و افزایش فروش را نیز به دنبال خواهد داشت.

استفاده از شوخی در متن به شرطی مجاز است که شناخت کافی و کاملی از مخاطبان‌تان داشته و با روحیات آنان آشنا باشید.

برداشت‌های افراد مختلف در مقابل شوخی‌ متفاوت بوده و ممکن است بعضی از آن‌ها را دچار سوءتفاهم کرده و ایجاد دلخوری کند.

آخرین نکته‌ای که در هنگام نگارش متن باید به آن توجه کنید این است که مدت زمان اختصاص داده شده به مدیرعامل را فراموش نکرده و متن خود را با توجه به آن تنظیم نمایید.

در این مقاله دیدید که برای نوشتن متن سخنرانی مدیرعامل در همایش روابط عمومی، بهتر است قبل از شروع به نگارش، با برگزاری جلسه‌ از نظرات مدیرعامل در رابطه با سیاست‌های فروش و ارتباط با مشتری مطلع شده و آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

همانطور که گفته شد رعایت اصل خلاصه‌گویی و استفاده از عبارات مستقیم سبب افزایش تاثیرگذاری متن شما شده و در نهایت افزایش استقبال و فروش را به دنبال خواهد داشت.


جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…