داستان یک تجربه، از چالش تا موفقیت – کلمات کلیدی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
داستان یک تجربه، از چالش تا موفقیت - کلمات کلیدی

یک قدم جلوتر از اخبار

اخبار و اطلاعات در حوزه‌ی نفت و گاز کشور پیوسته به روز می‌شود و صحبت‌ها، نظرات و انتقادات زیادی هر روز در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های خبری منتشر می‌شود. همین موضوع سبب شد تا آقای بهداد، مدیر بازاریابی فعال در این حوزه برای دریافت محتوای مربوط به حوزه‌ی فعالیت خود به نیوزباکس مراجعه کند. ایشان در ابتدا کلمه‌ی «پارس جنوبی» را به عنوان کلمه کلیدی اصلی برای دریافت محتوا تعریف کردند اما در این مسیر چالشی ایجاد شد.

چالش چه بود؟

حتما می‌دانید که یک تیم فوتبال با نام «پارس جنوبی» در کشور مشغول فعالیت و شرکت در مسابقات است. با تعریف این کلمه‌ کلیدی، آقای بهداد علاوه بر دریافت محتوای موردنظرشان، محتوای غیرمرتبط زیادی در مورد تیم فوتبال پارس جنوبی نیز دریافت می‌کردند. به این ترتیب علاوه بر دریافت محتوای غیرمرتبط در کانال تلگرامی (اتصال محتوا)، تعداد زیادی از محتواهای ایشان بیهوده استفاده می‌شد.

راهکار نجات‌بخش

محتوای غیرمرتبط جمع‌آوری شده توسط تیم نیوزباکس به صورت مداوم بررسی شد. پس از بررسی تعدادی کلمات به عنوان کلمات مستثنی برای مشترک تعریف شد؛ کلماتی مثل فوتبال، بازیکن، لیگ، مربی، داور، گل و … . بعد از تعریف ده کلمه‌ی مستثنی، تعداد محتواهای غیرمرتبط تا حد زیادی کاهش یافته بود اما هنوز هم در این میان محتواهای ورزشی که فاقد کلمات مستثنی بودند در میان اخبار و اطلاعات مرتبط دیده می‌شدند.

پیشنهاد طلایی

پیشنهاد بعدی برای رفع مشکل مشترک، بلاک کردن منابعی بود که اطمینان داشتیم هیچ‌گاه برای ما محتوای مرتبط به همراه ندارند، مثل کانال‌های تلگرامی ورزشی یا اکانت های اینستاگرامی که اساسا برای تولید محتوای ورزشی ایجاد شده بودند. در نتیجه با اعمال این تغییرات از آن پس آقای بهداد، در حوزه تعریف شده تا 90درصد محتوای مرتبط دریافت می‌کرد.


نظرات

خرید و فروش سیم کارت ایرانسل
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

مطلب بسیار خوبی بود ممنون


امیرحسین قاضی
۲۵ خرداد ۱۴۰۱

خوشحالیم که خوشتون اومده


جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…