برندینگ چیست؟ برندینگ به زبان ساده

زمان مطالعه: 11 دقیقه
برندینگ چیست؟ برندینگ به زبان ساده

تصور کنید که در یک مهمانی حضور دارید و درخواست آب می‌کنید. یک سینی می‌آورند که روی آن دو بطری آب است. شما کدام بطری را برمی‌دارید؟ بطری‌ سمت چپی یا بطری سمت راستی را؟

در نگاه اول شاید فکر کنید که بطری سمت چپ، قبلا استفاده شده است و ممکن است از سهل‌انگاری میزبان، ناراحت شوید و ابراز کنید که چرا یک بطری دست‌خورده را برای شما آورده است.

اما میزبان می‌گوید که در بین راه برچسب آن کنده شده است و از دست‌نخورده بودن آن شما را مطمئن می‌کند. حالا کدام بطری را برمی‌دارید؟

من باز ترجیح می‌دهم بطری سمت راستی را بردارم. انگار با این انتخاب خیالم راحت‌تر است.

حالا سوال اصلی را بپرسم: برچسب دور بطری، چه ویژگی‌ای دارد که بر احساس ما در هنگام انتخاب‌، تاثیرگذار است؟

با این مقدمه برویم کمی درباره برندینگ صحبت کنیم. ابتدا از این شروع کنیم که «برند چیست؟».

در این مقاله می‌خوانیم:

● برند یا نام تجاری چیست؟

● برندینگ چه تاثیری می‌گذارد؟

● برندینگ در شبکه های اجتماعی

● 7 قدم برای یک استراتژی برندینگ موفق

● اشتباهات رایج برندینگ که نباید مرتکب شوید!

برند یا نام تجاری چیست؟

برند یا نام تجاری را می‌توان احساسی دانست که افراد از تجربه‌ی یک محصول یا خدمت کسب می‌کنند. برند چیزی فراتر از یک نام، اصطلاح، طرح و یا نماد است.

نام تجاری احساس آشنایی است که در هنگام استفاده از یک محصول یا نسبت به یک کسب‌وکار داریم.

بنابراین، برندها در ذهن‌ها زندگی می‌کنند؛ در ذهن کسانی که آن‌ها را تجربه می‌کند؛ در ذهن کارمندان، سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها و از همه مهم‌تر، مشتریان. به زبان ساده‌تر برندها جزیی از ادراک ما از دنیای واقعی هستند.

برندسازی فقط طراحی لوگو و رنگ سازمانی نیست. برندینگ یعنی اینکه مردم چگونه محصولات، خدمات و به‌طورکلی، کسب‌وکار شما را درک می‌کنند.

هدف نهایی از برندسازی این است که اطمینان حاصل کنید که جامعه همان تصوری را از برند شما دارد که شما می‌خواهید. بنابراین این شما هستید که به احساس مردم درباره برندتان، شکل می‌دهید.

تصویر برند

برندینگ چه تاثیری می‌گذارد؟

محصولات به لحاظ عرضه در بازار به دو دسته محصولات عام و محصولات برند تقسیم می‌شوند.

محصولات عام محصولاتی هستند که مشتریان تمایزی بین آن‌ها و دیگر محصولات، از نظر نیازی که رفع می‌کنند و ارزشی که ایجاد می‌کنند، قائل نمی‌شوند.

اگر مردم دلیل روشنی برای خرید یک محصول نداشته باشند، ارزان‌ترین محصول را می‌خرند.

اما زمانی که مشتریان متوجه یک تفاوت پررنگ بین یک محصول عام با محصولات مشابه شوند، در نگاه آن‌ها آن محصول جایگاه خاصی پیدا می‌کند و اصطلاحا به برند تبدیل می‌شود.

بستنی، آموزش زبان یا فرش ماشینی، در ابتدا محصولات و خدمات عام هستند و طبیعتاً اگر مشتریان دلیلی برای انتخاب خاصی از بین همهٔ محصولات نداشته باشند، ارزان‌ترین آن‌ها را برمی‌گزینند.

اما طعم خاص یک برند بستنی، سبک خاص یک مدرس زبان و یا تسهیلاتی که یک فروشگاه فرش ارائه می‌دهد، می‌تواند باعث جلب‌توجه مردم شود و در بلندمدت، برای مشتریان به دوستی تبدیل شود که در میان سیلی از انتخاب‌ها می‌توان روی آن حساب کرد.

برندینگ در شبکه های اجتماعی

برندینگ در شبکه های اجتماعی

امروزه آگاهی از برند به‌عنوان مهم‌ترین هدف بازاریاب‌ها نام برده می‌شود و شبکه های اجتماعی با حدود 3.8 میلیارد کاربر فعال، یک بستر مناسب برای تحقق این هدف است.

با حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی، می‌توانید ضمن افزایش طیف مخاطبان خود، جایگاهی منحصربه‌فرد در ذهن مشتریان به‌دست آورید.

برای برندینگ، حضور در شبکه های اجتماعی لازم است اما کافی نیست؛ این حضور متضمن رعایت نکاتی است. اگر برند را مانند یک شخصیت در نظر بگیریم، سه سوال زیر می‌تواند به ما در ساختن برند کمک کند:

چه کسی است؟

ابتدا لازم است بدانید از جانب چه برندی صحبت می‌کنید. یعنی برند خود را بشناسید. بدانید ماموریت برند شما چیست و به‌دنبال دستیابی به چه هدفی است، چه فایده‌ای به مشتریان می‌رساند و مزیت رقابتی آن در مقایسه با رقبا چیست.

دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که انتخاب کنید درباره‌ چه موضوعاتی و با چه لحنی صحبت کنید.

چه می‌گوید؟

تمام فعالیت‌های شما در سایت و شبکه های اجتماعی ازجمله نوع محتوایی که منتشر می‌کنید و لحنی که به کامنت‌ها پاسخ می‌دهید، درگذر زمان برند شما را شکل می‌دهد.

داشتن محتوای یکپارچه (از نظر لحن گفتاری و ویژگی‌های بصری)، صدای رسای برند شما در شبکه های اجتماعی مختلف است.

معمولا المان‌ها و تصاویر، در درک مخاطبان از برند، نقش اساسی دارند. زیرا مغز انسان معمولا تصویر را 60.000 برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌کند.

تناسب طرح‌های بصری با اهداف بازاریابی، قدم مهمی است که باعث افزایش تاثیر و ماندگاری برند می‌شود.

مخاطبش کیست؟

پس از شناخت برند و انتخاب لحن و تصویر مناسب و یکپارچه، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و برند شما برای ارائه خدمت در چه بازاری در حال فعالیت است.

بنابراین لازم است اهداف برندینگ را متناسب با بازار در پیش بگیرید و با آگاهی و اطلاعات دقیق از بازار، قدم بردارید.

اگر می‌خواهید به مخاطبان خود کمک کنید، باید پا در کفش آنها کنید و به مشکلات، خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها، از دریچه‌ی نگاه خودشان نگاه کنید.

سوالات زیر باعث می‌شود مخاطبان خود را بیشتر و بهتر بشناسید:

● مخاطبان شما در کدام گروه سنی قرار دارند؟

● در کدام طبقه اجتماعی قرار دارند؟

● چالش‌ها و دغدغه‌ی اصلی آن‌ها چیست؟ (مثلا: ارتقای شغلی، ازدواج، تربیت یا داشتن فرزند، تامین مایحتاج دارویی مثل بیماران ام اس، نگهداری از پدر و مادر)

● ویژگی‌های برجسته‌ی شخصیتی آن‌ها چیست؟ مثلا مغرور بودن، احساسی یا منطقی بودن، حساس روی وضعیت ظاهری، علاقه‌مند یا بی‌تفاوت به برندها، متعصب بودن و… .

 امروزه با گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی در بین مردم، صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارها این فرصت را پیدا کرده‌اند تا به گروه مخاطبان هدف‌شان سریع‌تر دسترسی یابند و فعالیت‌های برندینگ را به شکلی هدفمند مدیریت نمایند.

7 قدم برای یک استراتژی برندینگ موفق

آیا در معرفی خود (یا کسب وکار خود) به عنوان یک برند موفق بوده‌اید؟ اگر پاسخ شما منفی است، ما به شما چند استراتژی برندینگ را معرفی می‌کنیم:

1- داستان تعریف کنید

از زمانی که اولین نقاشی‌ها در غارها کشیده شد، داستان‌پردازی و روایتگری هم شکل گرفت و بیش از 27000 سال است که داستان‌پردازی یکی از مهم‌ترین روش‌های ارتباطی ما است.

داستان‌گویی سازنده‌ترین و متقاعدکننده‌ترین مهارتی است که می‌توانیم از طریق آن با مشتریان‌مان ارتباط برقرار کنیم. بسیاری از برندها با داستان‌پردازی رشد کرده و توسعه ‌یافته‌اند.

آن‌ها به جای اینکه درباره برندشان صحبت کنند، درباره مشتریان‌شان حرف زدند و خود را به عنوان “همکار” یا “کمک‌کننده” معرفی کردند نه یک فروشنده!

برندینگ درست، زمانی صورت می‌گیرد که برای مردم داستان ارزشمندی تعریف کنیم و آن‌ها داستان ما را باور کنند و خواستار شنیدن آن باشند.

 2- شبکه های اجتماعی مناسب را انتخاب کنید

اگر از حضور در شبکه های اجتماعی، موفقیت چندانی به دست نیاورده‌اید، شاید خیلی هم مقصر نباشید!

واقعیت این است که وجود صدها اپلیکیشن و شبکه‌ اجتماعی خیلی وسوسه‌کننده است و شاید دوست دارید در همه آن‌ها حضور داشته باشید.

اما راه درست این است که از بین همه‌ی آن‌ها شبکه‌هایی را پیدا کنید که مخاطبان شما آنجا هستند. در غیر اینصورت برای پیشرفت در شبکه های اجتماعی دست و پا می‌زنید و نتیجه نمی‌گیرید.

استراتژی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، مقاله استراتژی شبکه های اجتماعی را بخوانید.

روی تصویر کلیک کنید و آن مقاله را بخوانید:

3- به ابزارهای هویت برند توجه کنید

هر برند یک هویت دارد که روح سازمان، ماموریت و چشم‌انداز آن را در خود جای داده است. این هویت هر چقدر به گونه‌های مختلف و با ابزارهای متفاوت نمایش داده شود، بیشتر در ذهن کارکنان و مشتریان تثبیت خواهد شد.

نمونه خوب، سازمان ارائه خدمات پستی «فدکس» آمریکا است. لباس پرسنل، کامیون‌ها و وسایل حمل نامه، حتی هواپیماهای این سازمان دارای طرح، رنگ و لوگوی یکسان هستند.

این سازمان از تمام فضاها استفاده کرده است تا هویت خود را به مشتریان ارائه دهد. از نمونه‌های خوب داخلی می‌توانم به بانک ملت  اشاره کنم که در تبلیغات فضاهای عمومی‌اش، به هویت برند پایبند بوده است.

اگر شرط هماهنگی و سازگاری تصاویر را رعایت کنید، مخاطب با اولین نگاه و حتی بدون توجه به سایت یا اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کند، شما و برندتان را می‌شناسد.

نکات مهمی که به هماهنگی تصاویر کمک می‌کنند عبارتند از:

● از یک پالت رنگی استفاده کنید.
● از لوگوی یکسان استفاده کنید.
● با دقت فیلترها را انتخاب کنید.
● یک قالب ایجاد کنید.

 4- نام نیکی از برند خود برجای بگذارید

اولین و مهم‌ترین عامل در خوشنامی یک برند شنیدن صدای مشتریان است. برندهای بزرگ برای بهبود ارتباط با مشتریان، هزینه ویژه‌ای اختصاص می‌دهند.

آن‌ها از ابزارهای شنیدن شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند تا ضمن دریافت به موقع بازخورد مشتریان، بتوانند از فعالیت‌ها و عملکرد رقبا مطلع شوند و در شکار فرصت جلب رضایت مشتریان پیشرو باشند.

مدیریت شهرت در فضای مجازی

پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، مقاله مدیریت شهرت در فضای مجازی را بخوانید.

روی تصویر کلیک کنید و آن مقاله را بخوانید:

 5- مطالب را در زمان مشخص و به‌طور مستمر ارسال کنید

هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه بی‌نظمی در ارسال پست‌ها، تلاش‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی را به خطر بیندازد. اگر صرفاً در یک ماه فقط چند پست، آن هم در زمان‌های مختلف ارسال کنید، شک نکنید که فراموش خواهید شد.

انتشار مستمر محتوا، روشی ایده‌آل در برندینگ در فضای مجازی است.

 6- از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

یک روش خوب برای دستیابی به نتایج بهتر و تقویت تلاش‌های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی استفاده از اینفلوئنسرها است.

به خاطر داشته باشید که صرفاً داشتن فالوورهای زیاد، کسی را به یک اینفلوئنسر تبدیل نمی‌کند!

یک اینفلوئنسر از وجهه و اعتبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی یا … برخوردار است، در جامعه و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد، یعنی بین او و فالوورهایش تعاملاتی شکل گرفته که باعث مشارکت آن‌ها با یکدیگر می‌شود و معمولا در حوزه‌ای دارای تجربه یا تخصص است و می‌تواند هدایت گروهی را در دست بگیرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، مقاله «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟» را بخوانید.

روی تصویر کلیک کنید و آن مقاله را بخوانید:

 7- بیوگرافی/ پروفایل خود را بیهوده هدر ندهید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از برندها مرتکب می‌شوند، این است که بخش بیوگرافی یا مشخصات‌شان را در شبکه های اجتماعی خالی می‌گذارند و یا آن‌را با توضیحات بی‌مورد هدر می‌دهند. به مخاطبان اجازه دهید بدانند شما که هستید و چه کاری انجام می‌دهید!

8- نحوه ایجاد ارتباط با مخاطب از طریق رصد شبکه های اجتماعی را بیاموزید

رصد شبکه‌های اجتماعی یعنی نظارت بر گفت‌وگوها و محتواهایی که در خصوص موضوعات مرتبط با برند شما، رقبا و حوزه فعالیت‌تان در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود.

رصد شبکه های اجتماعی باعث درک و شناخت بهتر شما از مخاطب می‌شود و کمک می‌کند روندهایی که مشتریان دنبال می‌کنند، را بشناسید.
برای این‌کار می‌توانید از نیوزباکس استفاده کنید تا تمام محتواهایی که نام شما در آنها به کار رفته را، پس از انتشار برایتان جمع‌آوری کند.

به این ترتیب می‌توانید به کاربرانی که با شما صحبت کرده‌اند اما صفحه شما را منشن نکرده‌آند پاسخ دهید. مشتریان برندهایی را دنبال و با آنها تعامل دارند که علاوه بر رفع نیاز، به لحاظ احساسی با آن درگیر شوند.

9- از هشتگ (#) برای افزایش دسترسی به مطلب خود استفاده کنید

هشتگ ابزار قدرتمندی در شبکه های اجتماعی است که می تواند گروهی از افراد با سلیقه مشترک را به یکدیگر وصل کند.

استفاده از هشتگ، باعث افزایش دسترسی به مطلب شما می‌شود. استفاده از هشتگ رایگان است، پس چرا از آن استفاده نکنید؟!

10- مشتریان خود را به‌روز نگه دارید

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های تداوم ارتباط با مخاطبان، به‌روز نگه داشتن آنهاست. مشتریان شما مشتاق‌اند از خبرهای تازه برند آگاهی پیدا کنند؛ بنابراین آنها را محرم بدانید و خبر کمپین‌های معرفی رویداد یا محصول جدیدتان را اول از همه برای مخاطبان خود منتشر کنید.

اشتباهات رایج برندینگ که نباید مرتکب شوید!

شبکه های اجتماعی محیط خوبی برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و تجاری هستند، حتی برای کسب وکارهایی که در ابتدای راه هستند و تصمیم دارند تا در آینده به کسب‌و‌کارهای بزرگ‌تری تبدیل شوند.

برندینگ (به خصوص برندسازی در شبکه های اجتماعی) باعث افزایش دسترسی مشتریان، افزایش درآمد، مبادلات و معاملات یک شرکت می‌شود. اما اگر برندینگ را به درستی انجام ندهید ممکن است حتی شهرت خود را نیز از دست دهید.

اشتباهات رایجی که معمولا کسب‌وکارها در شبکه های اجتماعی مرتکب می‌شوند، شامل موارد زیر است:

1- داشتن پروفایل‌های بی‌شمار

اغلب صاحبان مشاغل در هر شبکه اجتماعی، یک پروفایل می‌سازند. اما به مرور زمان که متوجه می‌شوند که بیش از حد به نتایج آن خوش‌بین بوده‌اند یا اصلا در مقیاس مناسبی فعالیت نکرده‌اند.

یکی از اشتباهاتی که معمولاً شرکت‌های نوپا انجام می‌دهند، ادامه فعالیت در شبکه های اجتماعی است که نتایج قابل توجهی در آن‌ها به دست نیاورده‌اند.

این در حالی است که برای ساختن یک برند تجاری موفق، ابتدا باید بررسی کنید و ببینید که آیا نوع فعالیت و محصول شما برای ارائه در شبکه‌های اجتماعی مناسب هست یا نه.

برندینگ برای برندهایی که محصولی را عرضه می‌کنند و برای ارائه محصول خود به تصاویر و جلوه‌های بصری متکی هستند، اینستاگرام ایده‌آل است؛ اما برای کسب‌وکارهایی که خدماتشان را در قالب مشاوره حرفه‌ای ارائه می‌کنند، توییتر، لینکداین یا تلگرام مناسب‌تر است.

مدیریت شبکه های اجتماعی

برای مدیریت کردن بهتر فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی، پیشنهاد می‌کنم مقاله مدیریت شبکه های اجتماعی را بخوانید.

2- خرید فالوورهای تقلبی

وقتی شروع به برندینگ می‌کنید، پیشنهاد داشتن میلیون‌ها فالوور در چند روز بسیار وسوسه‌انگیز است اما این کار در نهایت به شما ضرر می‌زند، چرا که در ظاهر پروفایل شما بسیار شلوغ است، اما این شلوغی به شما محبوبیت نمی‌دهد.

می‌دانید چقدر وقت، پول و خلاقیت‌تان را بابت تعامل با فالوورهایی که به فعالیت شما علاقه‌مند نیستند، هدر می‌دهید؟ در نهایت هم نتیجه‌ای نمی‌گیرید!

در مقابل، برندهایی که با گذشت زمان و ارائه محتوای ارزشمند به تعداد فالوورهایشان می‌افزایند، دارای تعاملات بهتر و سودمندتری با مخاطبان هستند.

3- عدم مشارکت و فعالیت مداوم

مشارکت با بازار هدف، از طریق حضور و تعامل شرکت‌ها در شبکه های اجتماعی به وجود می‌آید. شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین گزینه برای بسیاری از مشتریان و مخاطبان است تا بتوانند صدای خود را به گوش شما برسانند.

اگر مخاطب در ازای پیامی که به شما می‌فرستد، پاسخی دریافت نکند، ذهنیت و گرایش مثبتی نسبت به برند شما نخواهد داشت.

برندهای موفق همیشه پاسخگو هستند و از هر فرصتی برای جذب و ترغیب کاربران خود استفاده می‌کنند.

4- فعالیت‌های تکراری یا بیش از حد

وحشتناک‌ترین اشتباهی که یک برند می‌تواند انجام دهد این است که مطالب مشابه و غیرمرتبط را بارها و بارها منتشر کند.

با این کار نشان می‌دهید که هیچ ارزشی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان ندارید یا نمی‌توانید با آخرین روندها هماهنگ باشید.

به جای ارسال پشت سر هم عکس‌های غیرمرتبط، درباره ارزش‌های خود صحبت کنید تا مخاطبان شما را درک کنند.

کتاب مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

برای تنظیم برنامه‌های اجرایی شما نیاز به یک دستورالعمل دارید. دستورالعملی که به وسیله‌ی آن بتوانید برنامه‌ها را تدوین و به راحتی اجرا کنید.

کتاب مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها یک راهنمای سودمند است برای شما که صفر تا صد فعالیت در شبکه های اجتماعی – از تدوین برنامه تا اجرا و بررسی و تحلیل نتایج – را به شما می‌آموزد.

5- عدم تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌ها

برای به دست آوردن بینش درست و تحلیل دقیق از میزان اثربخشی فعالیت‌هایی که انجام داده‌اید، باید نتایج کارتان را بررسی کنید. امروزه همه شبکه‌های اجتماعی دارای بخش آنالیز هستند که این امکان را می‌دهند که نتیجه فعالیت‌های خود را ببینید.

شما باید بدانید انتشار چه محتوایی به شهرت شما صدمه می‌زند و این صرفاً به دلیل حفظ میلیون‌ها فالوور نیست، شما این کار را می‌کنید تا برندتان هر روز قوی‌تر شود.

6- استفاده از هشتگ‌ و تصاویر غیرمرتبط

شبکه های اجتماعی به دنبال هشتگ‌ها هستند، بنابراین بسیار مهم است که برای هر کار یا کمپینی یک هشتگ اصلی داشته باشید.

اگر جزو برندهایی هستید که از هشتگ‌های نامرتبط و عمومی مانند جایزه# تخفیف# موفقیت# استفاده می‌کنید، لازم است استراتژی هشتگ‌نویسی را یاد بگیرید!

ابر هشتگ

برای اینکه بدانید از هشتگ‌ها چگونه باید استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم روی تصویر روبه‌رو کلیک کنید و مقاله «هشتگ چیست و چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟» را بخوانید:

بنابراین وقتی می‌خواهید پای در سرزمین برندینگ بگذارید، لازم است اهداف خود را مشخص کنید، شبکه اجتماعی مناسب را پیدا کنید و با تولید و انتشار محتوای ارزشمند، مخاطبان بیشتری را به خود جذب نمایید.

جمع‌بندی:

همانطور که اشاره کردیم، برند یک مفهوم ذهنی است که در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود.

برای آنکه بتوانید همان تصویری که می‌خواهید را ایجاد کنید، باید ابتدا خودتان آن را بشناسید و سپس از طریق تولید و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی و سایت، در ذهن مخاطبان ترسیمش کنید.

نوع گفت‌وگوی شما با مخاطبان، به مرور زمان، باعث برندینگ می‌شود.

امروزه چیزی که بیشتر از معرفی محصولات یا خدمات اهمیت دارد، تصاحب جایگاه در ذهن مخاطبان است و برندی سهم بیشتر از بازار را به دست می‌آورد که بخش بیشتری از ذهن‌ها را تصاحب کند. به همین خاطر یک فرایند برندینگ موفق بر پایه شناخت دقیق از برند و مخاطب استوار است.

منابع: lyfemarketingThe Branding JournalBrandingmag


نظرات

کامل حسین زاده
۲۵ مرداد ۱۴۰۱

سلام خیلی خلاصه و مفید اطلاعات اولیه را به مخاطب خود ارایه کردید خوب بود .بصورت سیستماتیک اطلاعات بیشتری به علاقمندان موضوع برند ، ارایه دهید موفق باشید

    امیرحسین قاضی
    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

    ممنون که کامنت گذاشتید. خوشحالم که از محتوا راضی بودید.


جدیدترین مقالات

blog-post-image
بررسی روندهای جدید در روابط عمومی برای موفقیت در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 8 دقیقه در این مقاله به بررسی تغییراتی که در سال ۲۰۲۴ برای حوزه روابط عمومی…

blog-post-image
فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی: تحول در روابط عمومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه…

blog-post-image
ChatGPT ابزاری برای نوآوری در روابط عمومی و بازاریابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا…